diumenge, 4 de maig del 2014

30-04-2014

Mont-Roig

Via : Díedre Blanqueta

El peu del Diedre Blanqueta esta a tocar de la pista, el primer impuls es anar a situar al peu del diedre..... però NO, a pesar de que es troba un Rebló i una xapa, la via comença 2/3 metres a la dreta, una mica a munt es veu una xapa entre mig de les branques dels arbres, es per aquest indret.
L’Esteve ens sorprèn a la resta, ja te les dues puntes agafades i a punt per pujar.... el Martí arrufa el nas i calla, be comença be.
L'Esteve fent el primer llarg
El primer llarg ens agafa en fred, o es que es mes difícil de lo que diuen, no regala res i es fa treballar, el inici una mica arrodonit desprès es torna mes cantellut, al principi es puja en diagonal a l’esquerra, desprès a munt, per anar a situar sota un bloc, un còmode flanqueig, a la dreta, ens porta a la  primera reunió.

El Martí al segon llarg
El segon llarg el comença el Martí amb força ànim va pujant, mirant mol per anar trobant el itinerari correcte, primer va una mica a la esquerra per desprès girarà a la dreta i fer inclús uns passos de flanc a la dreta per anar a trobar dues xapes que asseguren uns passos curiosos un xic abans de arribar a la segona reunió
El Guillem arribant a la R-2 (foto Martí)

Ara es la meva faré la tercera i .... 1-2-3 salvat !!!!  Nooor
El Martí diu que li fa gracia fer la tercera que em pagarà les olives del vermut etc

Un, ..  es tendre i be..... que farem..... tot per unes olives !!!

L-3
Surt esprintant i va va de dret a trobar una xapa brillant a sobre la reunió...... NO !!! per aquí no es, torna a baixar a la reunió i ara si.... un flanqueig horitzontal per anar troba el fons del diedre, dos ponts de pedra assegurant aquests passos un xic interessants desprès recte amunt fins el peus de la fissura...... be això es lo que el company ha fet, a sobra a posat un friend i ens obliga a passar  recte a munt, mentre a la nostre dreta unes plaques fissurades de pedra excel·lent i grau assequible, ens fa burlesca amb el seu pont de pedra i una brillant xapa metàl·lica.... sniiifff.

Per fi al peu de la fissura.... tècnica de diedre i amunt, el company se a passat la darrera xapa, tot prement el culet i amb un pas explosiu, els altres tot i anar de segons em fet servir la tècnica del Ae, un xic mes còmode.

L-3 presses de colors (foto Martí)

Bé..... estic obligat a posar aquesta foto meva, ben liat,  si no, en la propera sortida me les sentiré de tots els colors.
L-4 (fofo Martí)

Ara si ... ara em toca a mi un llarg curt de uns 10 metres, intensos i amb un pas de Ao, desprès una rapissa sembla que es veu mes fàcil..... jejejeje  uffff  xufxuf  plas ....  a dalt, ...  res faré reunió

Com a estat curtet em deixant seguir a Mi ...... espifiada !!, ja no recordava com de cabró es aquest tram !!!

Per arribar a la segona assegurança ( 1 pitó vell) poso un estrep .....  ale hop ...... enganxo ......  a munt, es mes humà, una savina a la meva esquerra, li passo una cinta i uns bons agafadors em deixen en un tros mes còmode, miro amunt i catxis en tot..!!! segueix la diversió, això si....  un xic mes més assequible

En una pedra encastada,  una cinta i a munt.   Intens fins el darrer pas. Ara entenc el canvi en el ordre dels llargs...!!!, això si pagara les olives..!!!

La darrera reunió esta uns centímetres per sota del cim de la cinglera,  un metre a la dreta de la canal, replà còmode amb dues xapes.

Per l’aproximació, descens i mes informació clickar aquí  :