divendres, 15 d’abril del 2016

Alòs de Balaguer

Serrat del Poll

Via  :  Canto por Soleares
Últimament el racó esta a petar de gent, es veu que els amants de la "Escalada de Plaer"  som un munt i es que potser si que no es "Arrrpinissme" ni "Aventura" ni "Risc" ........ però els valents i aguerrits escaladors estan en minora.... això si .... son selectes i dignes de admiració.
El Joan Marc al  L - 1

Com que avui se ant acabat els tiquets ens anem a una via còmoda - curta i no gaire difícil.
El Guillem al  L - 2  (foto Joan Marc)

El company no havia vingut des de que no mes existien dues vies i com tots havia fet la "Olga" així que ha al·lucinat amb els agafadors tant grans i generosos i no mes feia que assegurar que "de aquí al cel ......."
El flanqueig del  L - 3

Com bon covard que soc al darrer llarg he sortit per les darreres xapes de la via ."El dia de la Prostitució" i es que des de la segona xapa no es veu (no hi ha) cap assegurança i just un parell de metres a la dreta tenim una xapa de la via del costat i recte amunt tres mes, potser si que es un xic mes difícil.... però de "xapa a xapa i tiro por que me toca"
Bonic  L - 5  (foto Joan Marc)

Aproximació :

Des de el cotxe caminem cap al espero que es retalla, tot seguint la pista, un xic abans de arribar es veu una mica mes amunt un cercle amb una fletxa que marca el inici de la via, tot plegat uns 2 o 3 minuts

Descripció de la via :

Primer llarg  :   Se segueix per sobre del cercle i fletxa, picat a la paret, amb certa tendència a l’esquerra i desprès recte amunt, es veu bastant de vegetació però no molesta i el recorregut es per pedra de primera amb bons agafadors, fins que per verticalitat els darrers metres per zona relativament fàcil, fins un arbre a on es fa la Reunió.    50 metres,  3 xapes i alguna baga savinera,  IVº / IVº+ / IVº / IIIº / Iº

Segon llarg  :   Per la esquerra de una llastra per una placa deliciosa amb uns bons agafadors i bona qualitat de la pedra, anar-hi - anant, una mica de diagonal a la dreta ens fa prestar una mica de atenció i no et dones compte i estàs a la Reunió, també de un arbre amb una bona sirga metàl·lica.     30 metres,  4 xapes,  IVº / IVº+ /  IVº  /  Vº  / IVº /  Iº

Tercer llarg  :   Un llarg flanqueig a la dreta fins donar la volta al esperonet que tenim a la dreta un raspall de escombra posat en un forat de la paret marca el lloc a on fer Reunió.    60 metres, caminat / Iº / caminant

Quart Llarg  :   Una marcada diagonal a la dreta un pas delicat per arribar a la xapa i sortida franca desprès caminat fins el peu de la placa, una argolla a la paret serveix de Reunió.      20 metres,  1 xapa,  IIIº  /  Vº / IVº  / caminant.

Cinquè llarg  :   Des de la reunió recte amunt, pedra de primera... agafadors de luxe, fins que les cames tremolen al mirar a baix i a les hores un petit pont de pedra a l’alçada del màlic ens permet posar un coordino, ara millor, segueix el festival de presses fins a un pont de pedra amb una sirga, de aquí es veu una xapa desprès un altre, flanqueig quasi horitzontal per anar a trobar un altre xapa de la via del costat i amunt tot gaudit com a nens, arribar a la darrera xapa me ha costat un xic i he tingut que posar un petit friend en una fissura de l’esquerra.    35 metres,   5/6 xapes, 2 ponts de pedra, 1 friend,  IVº /  Vº  /  Vº+ / Vº

Baixem amb un Ràpel, de 55 metres, des de la darrera reunió fins el camí de baixada, desprès caminant, fins la pista.

Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :