divendres, 19 d’agost del 2016

Aguda Gran

L'Aguda Gran
La Nou de Berguedà
Aproximació : Anar per la carretera que va de Berga al Túnel del cadi, un cop passada La Tèrmica de Cercs agafar un desvio senyalitzat cap a "La Nou de Berguedà", arribar-hi i travessar el poble, a la sortida un cartell ens indica per anar a anar a "Cuirols - La Clusa", seguir per la carretera que puja bastant, al cap de una estona esdevé pista, a uns 3 Km del poble (mes o menis) una corba mol tancada a l’esquerra amb lloc per aparcar a la nostra dreta, de aquest punt surt un camí que desprès de passar una torrentera baixa  a trobar una pista en mol mal estat, seguir-la, primer baixa un xic i desprès una curta pujada al cap de munt un petit corriol a la nostre esquerra ens porta, en un centenar de metres per dintre del bosc, al peu de la via del Quicu, dos paràboles visibles.

Si volem anar ha fer la "Normal" seguim uns metres mes el gran camí que ens porta al collet entre L’Aguda Gran i La Petita, agafem un marcat camí que continua a la nostre esquerra fins situar-nos al coll posterior de L’Aguda Gran, per la dreta a escassos metres puja un marcat camí marcat amb les clàssiques ralles "Blanca i Vermella" dels camins "GR" NO agafar-lo.
 Tot plegat des de el cotxe de 5 a 20 minuts segons estat físic del escalador, es possible que algú el pugui fer en 3  o 30 minuts i es que tots els extrems existeixen......!!!!

Descens : El primer tram lo em destrempant, això si amb la corda que som mol covards. Desprès dos ràpels de les dues reunions amb dos químics amb anella cada una d’elles, 25 i 20 metres cada un d’ells.
Vies
Del Quicu
Normal (o del Baldiri)

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.