divendres, 11 de novembre del 2016

Sant Llorenç de Montgai
El Cilindre
Via :  Xemeneia Carles Andres
Des de sota no il·lusiona, desprès sorprèn la bona qualitat de la pedra, en els dos primers llargs es van alternant pedra vertical i trams amb el terra a mig metre.
La sortida realment volada i amb un pati que fa un cert "YuYu".
La Via
Primer llarg  :  Se inicia per terreny fàcil amb una mica de sorra, tot aprofitant una xapa de una via del costat, se agreix, no es difícil  posem alguna altre assegurança per terreny de anar fent, el cap de un reblo rovellat i torçat surt de una pedra abans de uns blocs, a sobre una branca de falguera surt del terra i tot fent un arc es torna a ficar al terra, aprofitem per fer-la servir com a punt de ancoratge per la R-1 que reforçarem amb un friend mitja / petit. 25 metres, 1 xapa 1 reblo, IIº-IIIº / IV / IVº+
Segon llarg  :  Entrem cap a dins de la fissura amb bastant comoditat desprès segueix la mateixa tècnica de xemeneia amb mol bons agafadors per les mans, posem alguna cinta i algun friend segons necessitats, ara entrem en un oval, al inici, a l’esquerra, un minúscul i podrit pont de pedra, seguim fàcilment anant cap al final a on trobarem un parabolt i a la dreta una estalactita que se ha ajuntat amb una estalagmita i fan un fantàstic pont de pedra a on podem posar una baga per reforçar la reunió. 25 metres, IIIº+ / IVº / IVº+ /  IIIº
Tercer llarg  :  Se surt per sobre la reunió, aprofitem 2 forats per posar una baga, anem sortint cap a fora i tot seguit una pedra fàl·lica ens permet posar una cinta escanyada i agafar-nos com una paparra, ara venen uns metres drets i amb pocs agafadors, es el tros mes exposat i amb mala caiguda, fins que arribem a uns bons agafadors de mans que ens permet fer el últim tram vertical fins situar-nos a sobre, aquí trobem una vella reunió, seguim per terreny no tant difícil fins el sostre, del que penjant unes bagues, un cop arribats a elles veurem a la nostre dreta mes bagues de petits ponts de pedra (3) anar seguint-les, cada cop el "Pati" es va aclarint fins que queda impressionant, quant es posa una mica mes compromès surten tres xapes que ens porten fins la punta, de la darrera se ha de anar una mica a la dreta, bona rapissa de peus fins que ens podem enlairar, ara trobarem uns bons agafadors de mans i un pont de pedra per assegurar la arribada al cap de munt. 30 metres, 1 reunió 5 ponts 3 xapes, Vº amb rebava, / IVº+ / IVº / Vº / IVº.
Baixada  :
Caminant cap a la nostre esquerra a trobar el camí que baixa del cim del Cilindre.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.