dimarts, 13 de desembre del 2016

Mont-roig
Pala Alta
Via :  Curset
Passem per sota el Díedre Blanqueta i el parell de vies que es poden fer i seguim ja a tocar del Coll de Porta, segons el estat de la pista es pot arribar en cotxe.
Des de sota no fa patxoca es veu una pedra "rareta" , sort que es veuen moltes assegurances i això ens anima, no es fàcil sembla  que  el seu nom porta a engany, em suat la cansalada de valent, ben assegurada SI per que si no la haguessin fet.

Aproximació : Aparcar al Coll de Porta i si mirem cap al darrera Veurem el darrer pany de roca esgarrifosa, podrit de dalt a baix, just a la esquerra com un petit collet i a l’esquerra abans de arribar a la paret que dona a sobre la pista un petit tros de roca que fa d’esperonet / canal vermellosa , al cap de munt de tot com una Torre que ens mira. Del Coll de Porta uns 6m /8 minuts, del peu de pista uns 4/6 minuts (Drets)
Descripció de la Via
Primer llarg  :  Inici enganyós amb un grau suportable, al 4/5 metres començant les panxetes amb mes o menys agafadors, sempre un xic arrodonits i que no donen gaire confiança,  anem progressant de assegurança a assegurança com bonament podem, la darrera es un xic "rareta" i un cop superada, un flanqueig a l’esquerra amb pedra de millor qualitat, ens porta a la còmoda reunió. 35 metres, 8 xapes 2 bagues, IVº / IVº+ / Vº-Vº+ / IVº.
Segon llarg  :  Amunt fins el peu de un espero, per donar-li la volta, xapes properes, la pedra a canviat i dona un xic mes de confiança, pujar una canal i anar a la dreta per trobar una planxa dreta dos xapes properes en la segona posem un estrep que facilita la sortida que es de força de braços, reunió en una sabina i una xapa. 30 metres, 7 xapes 4 bagues, Vº / Vº+ (Ao) / Vº / IVº+ / IVº / Vº / Ae / IIº.
Baixada  :
Uns 20 metres per darrera passa el marcat camí de baixada cap el Coll de Porta.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments de vies per anar-hi a Montserrat.