diumenge, 8 de gener del 2017

Montgrony

Coll Roig

Via :  Dersu Uzala
La darrera del any, caram com passant el anys..... Tot pujant per la pista trobem uns vells companys de Berga, el dia es fred però el cel es de un blau intens, ens alleugerim de roba, ben be a l’hora del vermut nosaltres comencem a escalar, xino xano que no hi a presa, els companys estan a la nostre esquerra i ens anem veien durant tota la via , nosaltres farem la famosa via : Dersu Uzala, es famosa sobre tot per la disparitat de opinions con respecte a Ella, he parlat i he trobat informació de tota mena.... que es fàcil, que es difícil, que esta sobre equipada, que falten assegurances ...... avui em anat a veure que passa, en lo que tothom esta d’acord es en que la pedra es de primer ... ho corroborem.
L'esteve al  L - 1

No se que li passa al Martí que va una mica amb ressaca i l'Esteve se li avança, quant es dona comte ja esta començant a escalar i es que aquest Nano cada dia esta mes espitós....

Tots els llarg tenen un o dos passos mol difícils .... el començament del primer llarg es per anar de la primera a la segona  xapa, un xic per la dreta sembla que es mes humà, mol fins, segur que amb antena es podria alleugerir, però el Nano se ho treballat mol be, la resta xopant corda ens decantat una mica a la dreta de la línia de xapes i una mica millor, mol ben assegurada.

A la reunió el Martí es nega a deixar la corda i se adjudica el segon llarg.

La sortida es de collons... be almenys per a on se lo ha treballa el Jefe, els dos mindunguis ens em anat a la dreta, fàcil, per fer el pas mes difícil còmodament i em tornat a l’esquerra, 1/2 metre abans de la xapa esta fi ....fi, la resta de placa no es fàcil, mes amunt una mica a l’esquerra es menys difícil, una llasta, per la seva esquerra, ens dona una magnifica opció de escalada en bavaresa amb uns agafadors de escàndol que segueixen així fins la reunió.
El Martí al  L - 3

Descripció de la Via, canvi de reunió de uns 15 metres fàcils,  una plataforma feta amb troncs serà el lloc a on esta muntada la reunió.

Ara entenc per que em deixant la tercera, seran cab......!!!!!, ja ho diu la meva Gata ...no marxis amb males companyes!!!

Arribar a la primera xapa em costa un ou, tot i que esta propera i hagués pogut fer servir l’antena, però tocant al terra no me he pensat, mira que soc babau, del primer al segon, en horitzontal me a costat el altre ou tot i que quasi se arriba en Ao me ha anat de centímetres, ara ja he fet servir els dos ous i no tinc mes així que poso una cinta per poder posar el peu dintre i de la millor forma possible em col·loco en una fissura, pujo un curt tram i com que ja he gastat tots els ous trec l’antena per arribar a la següent xapa, desprès es un goig d’escalada.
El Guillem al  L - 3  (foto Martí)

Un cop al camí poques ganes que tenim de seguir així que busquem excuses adients, el cel es blau per tota arreu, fa calor però no gaire .... mmmm mirem la ressenya i.... hooooo sorpresa queda un llarg de 40 metres de IIº/IIIº i desprès un ràpel... uff quina mandra ara  fer aquest grau i el ràpel.... ja tenim excusa i ens anem junt amb els companys del costat per el còmode camí de baixada fins el cotxe i la cervesa.

Descripció de la via  :

Es veu una reunió uns 2/3 metres per sobre dels arbres, nosaltres la fem al camí.  Totes les assegurances son de químics de anella.
Primer llarg  :  Amunt amb una lleugera tendència a ld dreta, uns primers metres fàcils fins trobar la primera xapa, que assegura el pas mes difícil del llarg, desprès un xic per la dreta i anar seguint les xapes amb algun que altre pas un xic ,es difícil, agafadors bons, pedra bona i ben assegurada. 30 metres, 10 xapes,  IVº / V+ / Vº  / IVº - IVº+
Segon llarg  :  Recte per un cop xapada la primera assegurança anar a la dreta, fàcil i un cop a sobre del llavi a l’esquerra, difícil, fins la segona xapa, de la primera a la segona en vertical uns 2 / 2,5 metres, desprès segueix mol fi, fins superar la placa, ben assegurat, uns bona agafadors ens portant al peu de una llastra, xapa a sobre, però es fa per sota amb uns mol bons agafadors de mans per anar pujant una mica en bavaresa, mol maco, fins la reunió. 30 metres, 7 xapes, IVº / Vº+ /  Vº / IVº /  IVº+ / IVº
Canvi de reunió, anar a l’esquerra de uns blocs i entrar a la zona arbrada, desprès a l’esquerra a ran de paret, un 15 metres
Tercer llarg  :  Primer pas per l’esquerra de la xapa, mol relliscós, desprès un flanqueig a buscar una fissura horitzontal, he fet servir el Ao i el Ae. desprès mol dret, antena, de aquest punt cap a la dreta en diagonal, es suavitza l’escalada i tot i no ser fàcil surten els agafadors de aquells que entra tota la ma i en alguns podria arribar fins el colza, desprès recte fins la reunió. 30 metres, 8 xapes, Vº+ / Ao / Vº+ / Ae / Vº /  antena / Vº / IVº+ / IVº.
Baixada  : A tocar de la paret, cap a l’esquerra va el camí de baixada.
Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :