divendres, 3 de març del 2017

Sant Llorenç de Montgai
Esperó Remacha
Via  :  Normal
Inici de la via  : Al davant de l’Espero se aparca el cotxe, es creua la carretera i es pujant un parell de esglaons fins el peu de l’Espero, una placa blanca i ben visible al inici de la via.
La via :
Primer llarg  :  Ens posem a sobre de la placa i un primer pas finet i lliscós, desprès millora força anant seguint les xapes, atenció a l’esquerra una variant mes difícil i dreta, un flanqueig a la dreta per posar-nos a  sota una gran llastra, un doble pitó que fem servir per assegurar-nos i continua amunt,  remuntem la llastra per l’esquerra, dues xapes i de la darrera travessar la llastra per sobre, trobarem dos vells pitons d’època i a la seva dreta una bona i còmoda reunió de paràboles. 30 metres, 6 xapes 1 pitó (doble), Vº i la resta entre IVº - IVº+.
Segon llarg  :   Recte amunt amb un pas de sortida mol difícil i fi desprès mes agafadors però segueix mol difícil, entre la segona i la tercera xapa esta el pas mes difícil, em fet servir l’estrep i una curta antena, desprès un flanqueig un xic raret, cap a la dreta a trobar un altre xapa de la que se surt per la seva dreta una mica millor, a partir de aquest punt fer un flanqueig a l’esquerra obviar una xapa que ens queda a sobre i que porta a una reunió,  seguir cap a l’esquerra quasi en horitzontal, presa petita però no mol dret, pedra de mol bona qualitat, la reunió còmoda, podem escollir entre dues bones reunions. Atenció a dreta i esquerra xapes de variants mes difícils. 25 metres, 7  xapes, Vº+ / Vº / Ae / Vº+ / Vº / IVº
Tercer llarg  :  A l’esquerra una mini xemeneia amb dues xapes, tenint la segona a l’alçada del nas anar cap a la dreta tot flanquejant, sense pujar o pujant mol poc, a l’extrem dret trobarem un pitó i a sobre una xapa, aquí seguim a munt a sota un arbret sec tenim una xapa a l’esquerra (mes dret) i un altre a la dreta per aquesta es remunta un tram mes senzill fins arribar a una plataforma herbosa, a la dreta una xapa per un terreny que es veu descompost, per l’esquerra un tram un xic desplomat amb mol bons i generosos agafadora i dues magnifiques xapes, en el meu cas com que anava petat de braços a la segona he posat l’estrep per fer servir un esglaó, un xic mes amunt i a la esquerra còmoda i segura reunió a dos metres del cap de munt. 35 metres, 6 xapes 1 pitó, IVº+ / IVº - IVº- / Vº
Baixada :
Del cap de munt surt un camí que seguirem, sense pujar i que ens portara en direcció a la dreta fins a la pista i la carretera en un 10 /15 minuts.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.