dijous, 15 de juny de 2017

Malanyeu

Paret del Daveso

Via : Malalts de Roca
Som hi un altre cop a fer la cervesa ..... ufff que es dura la vida del jubilat, en fi com sempre per justificar les cerveses i que la "parenta" no ens fumi mes broca de la necessària, entremig farem algun simulacre d’escalada.
L'Esteve al  L - 1

Avui estem al bar decidien si repetim o ens aventurem a fer una via de les que no em fet, es clar que les que fins ara no em fet es per que son o semblen mol difícils per nosaltres o per que semblen una mica "trunyo"  be decidim anar a fer la via "Malalts de roca" tot recordant una via de igual nom a "Coll Roig"  anirem pujant sense pena ni gloria, un primer llarg que es pot començar per a on diu la ressenya que portem (cosa que em fet) dos metres a la dreta, o dos metres mes a la dreta que es lo mes lògic .... però va un altre via (Aina). Va a passar el llavi de la via Aina,  2/3 metres per sobre de aquesta amb una pedra a vigilar, bastant,  el segon llarg es el mes maco però el pas mes difícil amb una assegurança (cordino no gaire gruixut) precària, per el meu gust i sense beure la següent assegurança,
L - 3
Jo he anat un metre a la dreta i mes o menys he vist la xapa a la meva esquerra a l’alçada dels genolls, el tercer llarg te els 10 primers metres mol macos, desprès fa un xic de respecte (descomposta) la pedra i no tens cap referència de a on anar, la darrera assegurança la trobes quant el itinerari ja es clar

Dades de la via  : Se inicia 5/6 metres a l’esquera de la via Aina que te el nom a peu de via, la nostra no em trobat cap senyal de referència, val a dir que està a sobre de unes pedres en forma de petita piràmide.
Primer llarg  : Uns metres a munt per terreny mol còmode per desprès girarà a la dreta superar un petit llavi i pujar en diagonal a la dreta a trobar un arbre al següent llavi, a sota del arbre trobarem dues bagues que asseguren el pas amb pedra dolenta, desprès mes o menys recte amunt, a la nostre dreta veurem les assegurances de la via "Aina" seguim per terreny a vigilar fins a la còmoda reunió a on trobarem una xapa i una baga. 45 metres, 7 bagues 1 xapa, IIº - IIIº /  IVº / IVº+ / IVº - IVº+.

Segon llarg  :  Es puja en diagonal esquerra, placa difícil de mini canalons, desprès es posa mes dret, un cordino assegura el pas difícil, recte a munt es veu mol difícil i no es veu cap assegurança, a la dreta es veu algun agafador mes i alguna fissura, que permet posar un tasco, a l’esquerra 1/2 metres una xapa a sobre de una rapissa, un curt flanqueig i la xapem a l’alçada dels genolls, desprès mes còmodament una mica a munt i una diagonal a la dreta fins una còmoda rapissa a on tindrem que instal·lar la reunió de uns arbrets. 30 metres, 4 bagues, 1 xapa, IVº / Vº / Vº+ / IVº+ / IIIº.

Tercer llarg  :  Recte amunt per una placa mol bonica ajudant-nos en un petit gendarme a la nostre esquerra (fàcil de tasconar), al cap de munt i una mica a la dreta una baga, poc visible, assegura el inici de un flanqueig, no difícil però bastant descompost, per pujar per un petit díedre, bastant descompost, fis sota un petit sostre, es poden posar friends, la pedra no es de fiar, però es troben agafadors bons i segurs per les mans a sota del sostret, passar-lo cap a l’esquerra i a la punta trobarem una assegurança amunt una mica per l’esquerra fins el final, a la reunió una única xapa, em preferit seguir quasi caminat fins els ràpels de la via Aina uns 4/6 metres a la dreta i fer reunió en aquesta instal·lació. 30 metres, 4 bagues 1 xapa, IVº /  IIº / IIIº / IVº / IVº+
Baixada :
Fer els ràpels de la via Aina, seguint les reunions equipades per rapelar, 25 / 34 / 55
Per l’aproximació, descens i mes informació anar al següent enllaç :