dissabte, 12 d’agost de 2017

Malanyeu
Paret del Davessó
Via :  Estat de Gracia
Al mes d’agost som una mica matines i desprès de esmorzar tot fent un repàs a les novetats del País, poc a poc anem fen via, el dia esta una mica núvol i fins i tot fa una certa fresca ...
per lo que el camí se ens fa mes curt ... o potser per que de tant vindre ja  ens sembla mes curt.
L'Esteve al  L - 1
Peu de via i L'Esteve es mostra àgil i diligent ... tant que abans no ens donem compte ja enfila amunt .... eppp para que te em de assegurar i agafa alguna cinta ... per si a cas ..!!!!
Els primers metres una mica de crosta desprès be ...
El Guillem al  L - 2  (foto Esteve)
No se com però sempre arribo el darrer a les reunions ..... en fi que arribo i em trobo una punta de corda i un somriure .... apa Guillem tira Tu que es veu maco (mmmmm!!!) ..... va no diràs que no et deixem un llarg maco..!!!. Si realment a la part alta te uns 5/6 metres mol macos.
El Martí al  L - 3  (foto Esteve)
Ara entenc per que el Martí se ha reservat la darrera, es veu una sortida bonica i no gaire clara...!! però sembla mes de lo que es,  passat aquest primer tram el sentim remuga i cagar-se en tot ... entre mig se sent això es una tartera... i si, ho es i ben dreta, al final li ha tocat la lletja ....!!!!
Situació de la via : A la part esquerra de la paret, queda uns 10 metres a  l’esquerra de la via "Dels Cules". El peu de via esta situat a la dreta de una marcada canal herbosa que al cap de munt te un gran arbre.

Plano general de situació de les vies en  :
Primer llarg  :  Se surt per una placa no gaire difícil, però que encara te una mica de crosta, es te que fer atenció als agafadors, desprès de creuar una passadís d’herba enfilem un altre placa amb pedra de millor qualitat i bons agafadors mol agradable de fer, al cap de munt trobarem una marcada diagonal a la dreta, que seguirem còmodament  fins el peu de un petit espero, en un arbre a tocar de la paret muntarem la reunió. 45 metres, 2 bagues, IIIº+ / IVº / IIIº
Segon llarg  :  Recte amunt per uns blocs, que son millor de lo que sembla a la vista, es puja be, amb atenció, al cap de munt passem una rapissa herbosa i ens trobem al peu de un curt diedre de roca de primera i agafadors mol bons, es el tram mes maco de la via, un cop al cap de munt trobem un marcat esperó, al seu peu a l’esquera un  arbre que ens  permet muntar la segona reunió. 28 metres, 2 bagues, IIIº+ / IVº - IVº+ / IIIº.
Tercer llarg  :   Se surt per la dreta donant la volta al espero, mes impressionant que difícil, es van trobant bons agafadors i es pot protegir amb algun friend, se segueix una curta diagonal ascendent, al seu final recte amunt per una zona trencada i relativament dreta. 28 metres, IVº+ / IVº / IIIº
La baixada : Anar a la dreta fins trobar la instal·lació de ràpel de la via Aïna.
Per l’aproximació, descens i mes informació anar al següent enllaç :