divendres, 29 de desembre de 2017

Garraf
Penya Segat de La Falconera
Via  :  Vertical
Dies familiars i de retrobament de velles i belles costums amb tots els infants de la família emprenyant al nostre entorn, dies de "pau" i "tranquil·litat" entremig de tots els esdeveniments aconsegueixo coincidir amb l’Esteve i fem una escapada al Penya Segat del Garraf, ara se ha posat una mica de moda, a les xarxes socials, la paret que mira a La Mar
L - 1  des de la R - 1
Escollim la que sembla la mes fàcil i ens endinsem, com actualment no som gaire assidus de la zona, es una petita aventura, per començar el flanqueig no es veu res i no saps ben ve per on agafar-lo, finalment aniran sortint cosetes i es deixa fer prou be, tot aprofitant assegurances d’altres vies, comodíssima reunió, el segon llarg es vertical com diu el nom de la via amb un primer tram mes fi,  despres  de el escarpot, seguim  amb bústies fantàstiques, no mes tens que estirar el braç i segur que trobes un agafador fantàstic, quin es el problema ......??
L - 2 des de la R - 1
Que es  dret i que els que tenim una panxa cervesera i un cul tipus neumàtic de tractor .... no equilibrem i ens anem enrere, a sobre els bracets no donen gaire de si .... tot i que practiquem un munt el  exercici de Barra, ...... clar que es la Barra del bar .... però per alguna cosa es comença ....No ?
L - 2 des de R - 2
Jo he posat la graduació des de la meva perspectiva, segur que algú amb els braços com Deu mana li podrà treure uns quants graus .....
En tota la via es poden posar tascons i friends al gust ....
L - 3 des de la R - 2
Fem el darrer llarg de la via i el cel se ha posat negra com boca de llop, així que no "baldufem" mes i ens anem a cercar el passamà i els ràpels que en un plis plas ens deixant a la entrada del establiment per practicar l’esport de "Barra"
Aproximació  :
Des de el cotxe travessem la carretera i ens endinsem per un camí planer que passa per sota la paret fins que se acaba en unes pedres uns pocs metres mes enllà i sense perdre alçada uns còmodes replans serveixen per equipar-nos i assegurar al primer.
Primer llarg  :  Se surt baixant un xic per anar a donar la volta a un petitó esperonet, al treure el cap veurem un "químic" que ens assegurarà el pas, puja un xic tot veient un altre químic, una bona rapissa puja amunt i flanqueig a l’esquerra, una xapa ens marca el camí un altre tram amunt i desprès a l’esquerra en horitzontal fins entrar en una gran i còmoda rapissa que es la reunió, es interessant posar algun tasco per evitar possibles pènduls al segon, la reunió esta equipada amb un "químic", un bolt  1 xapa i un pitó rovellat. 30 metres, 3 xapes, IVº+ / IVº / IIIº - IVº / IVº+ / IIIº+ .
Segon llarg  :  De sobre la reunió anar 1/2 metres a l’esquerra pujar uns altres 1/2 metres i tornarà a la dreta, una mica per sobre trobarem una xapa de un altre via i 2/3 metres a la nostre dreta un vell escarpot amb bagues, marcaran el pas mes difícil de la via, Jo he posat un estrep i amunt, desprès seguim per unes magnifiques llastres a sobre de les que trobarem un altre vell pitó, seguim recte amunt tot anant trobant bons agafadors per terreny vertical , el tercer pitó el trobem quant, pràcticament el toquem amb el nas, en aquest punt tenim unes xapes a la nostre dreta, sembla mes difícil, segueixo amunt amb un pas a controlar, i al posar-se a sobre de un bloc ja es veu, a la dreta, la reunió i la darrera xapa de la via del costat, que aprofitaré per entrar a la reunió, pedra extraordinària, reunió muntada amb tres xapes velles i rovellades. 30 metres, 3 pitons 2 xapes, IVº+ / Ae - Vº+ / Vº.
Tercer llarg  :  Se surt recte amunt, es veu una xapa, desprès una mica a l’esquerra a situar-nos a l’entrada de un curt díedre, per terreny herbós amb algun ressalt de pedra, la entrada del díedre es còmoda i quant es posa mes difícil trobem dues xapes, sortida cap a l’esquera, a prestar atenció i còmoda reunió. 25 metres, 4 xapes, IVº / IIIº - IVº / IVº / IVº+
La baixada :
Des de la reunió seguir en horitzontal, caminant, a la dreta i anar remuntant un xic, uns 30 metres fins sortir a la pedra a on trobarem un passamà, baixar per el passamà fins una rapissa, seguir-la uns 10 metres cap a la dreta (mirant la paret) i trobarem una instal·lació amb tres anelles.
Primer ràpel, recte avall, de 15 metres
Una instal·lació amb 4 anelles (alguna aguantarà !!!)
Segon ràpel de 30 metres fins el terra.
Per l'Aproximació,  mes vies i mes informació  :