dimarts, 17 d’abril del 2018

16-03-2018
Berguedà
Malanyeu
Paret del Davessó (sector Ocidental)
Via : Esperó Sud

Aproximació :
Per arribar a peu seguir el camí ample del fons del torrent, hi ha un moment que el camí fa un gir de 180°, en aquest punt deixar el camí ample i seguir un corriol en direcció a Occident per sota les parets, ràpidament es converteix en un corriol marcat amb pintures grogues i blanques, seguir-lo, passem per sota dels esperons i més endavant gira a la dreta, quan torna a girar a l'esquerra trobarem el peu dels dos petits esperons del "Ganivet"  just uns tres o quatre metres a l'esquerra veurem en una placa unes xapes que marquen l'itinerari de la via.
Descripció de la via :
Primer llarg : Una placa una mica ajaguda però llisa de veritat 3 xapes seguides, be es un dir, estenen que xapar de últiiiiiims ..... la quarta es per màsters, falta dos palms per arribar i naltros fem servir l’antena, que per alguna cosa la portem, sortida amb bons agafadors per l’esquerra per situar-nos a sobra una fissura horitzontal que seguim cap a l’esquerra, una xapa de assegurança i una curta placa amb una xapa en la que posem un estrep per sortir, ara un tram caminant fins la reunió, equipada per rapelar. 35 metres, 6 xapes, Ae / Vº / IVº /Ae / Vº.
Segon llarg : Se surt per l’esquerra per terreny còmode i amb molt bons agafadors, fins situar-nos al peu de un bec de pedra, es puja per la placa de la dreta, una xapa, pas un xic finet i desprès es va pujant per entre blocs de mal fiar, un pas una mica mes difícil, es pot assegurar amb algun friend, seguim per terreny de baixa dificultat però a controlar fins al cap de munt, reunió en un arbre, baga per rapelar, 35 metres, 1 xapa, IIIº / IVº / Vº / IVº / IVº+ / IVº.
Baixada :
A uns tres o quatre metres de l'arbre de la reunió, mirant cap a Malanyeu, trobarem una instal·lació de ràpel, un ràpel d'uns 55 metres fins al camí.
Suggeriments de vies per anar-hi a la resta
Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.