tradueix a :

dijous, 31 de maig del 2018

Marroc - Gorges des Todgha (o Todra)





Maig del 2018                     
Gorges des Todgha (o Todra)
Planificació de una sortida d’escalada, al Todra, per un nivell mig / baix.
Be .... de fet no tinc res a escriure, en aquesta ocasió Jo no he fet cap escalada me he limitat a ser un «Voyeur» dels companys , això si a estat mol divertit i relaxant no tindre cap compromís, simplement caminar per la carretera uns 6 km diaris per seguir amb la meva recuperació, això si per poder vindre i obtindre el permís del Metge i de la meva Dona, he tingut que deixar TOT el material d’escalada a Barna.
En fi ha estat tota una sortida relaxant, a sobre he coincidit amb una part, la mes interessant, presumptament, dels «Galls» la veritat si amb els escrits son la monda en carn i ossos son la llet, a sobre em mal parlat dels «Galls-Guays», els em posat a caldo, en fi no he tingut temps de avorrir-me, si os explicara els sopars amb la meva colla ..... genials, com sempre cada un va a la seva bola i amb el seu rollo .... genial i divertit, i les timbes de cartes ...... apoteòsic ...
Ara be he de donar una mica de informació als meus «fans» per que si no la audiència al «Blog», començaran a davallar i això no pot ser, si no com li podré comprar pinso a la meva «Gata» que es la única que me escolta (quan vol)  si mes no, no em porta la contraria.
Així que os he preparat tota la informació i planing, que tinc, per poder fer una sortida no gaire cara, divertida, diferent i de grau no excessivament difícil, des de el punt de vista de una colla de  avis.

He pensat en fer un «Programa Marc» que sigui profitós per aquells de vosaltres que vulgueu fer-hi una visita a aquest lloc encantador, així no tindreu que pensar, cosa que he fet Jo i me ha deixat extenuat fins a límits insospitats.
Una observació es una relació de vies per persones com Jo, de nivell baix segons els paràmetres dels «Màsters del Univers» i amb cintes expres únicament.

Lloc : Marroc, provincià de Tinghir, poblet de Tizgui, Gorges de Todgha (o Todra)
Transport : Avió fins a fins a Fes (els mes garrepes), Marrakesh (els mes benestants)
Taxí : Des de l’aeroport fins a les Gorges, unes 7/8 hores de viatge, mes les parades.
Hotel : A mitja pensió, el dinar, si es que el feien, a on podíem.
El Maig del any 2018 a la colla de garrepes ens ha sortit tot Barcelona – Barcelona per uns 400 €, mes o menys, com que era el mes del Ramada, se ha de tindre en compte que no em consumit begudes espirituoses, això si, em estat dos nits (una a la anada i un altre a la tornada) a Fes recorrent la seva encantadora «Medina» sopant i pernoctant en el seu interior.
Ara una relació de vies i el ordre menys dolent per fer-les, per a cagamandúrries com Jo.

Dia 1) Presa de contacte als Jardins d’Eté vies :
je sais qui c’est (dos llargs)
C’est bien tordu ça (tres llargs)
Boulder de 15 metres com : «Laiser moi reflechir» «Raba Inchallam» «Allez madame» i mes
Atenció els noms tenen una certa polèmica i poden oscil·lar segons les fonts consultades
les fotos ressenyes son clares a l’hora de situar-los.

Dia 2) Aresta nord, la gran clàssica, 12 llargs.

Dia 3) Visita turística o deixar que els ossos es relaxin.

Dia 4) Jardins d’Eté : Tik Sab , per creuràs que som bons escalant, (4 llargs).

Dia 5) Pilier des Palmer-als via : Berberatrum, dos possibilitats la curta fer la via fins el cim de
l’aguille du Pilier i baixar per la dreta en ràpels, la llarga pujar fins el cim del Pilier i baixar per una canal de la seva esquerra.

Dia 6) Per els mes agosarats als jardins d’Eté la via : Berber (també te altres noms), via mes
exigent, sobre tot el cinquè llarg, els mes forts, dels cagamandúrries, poden fer 5 llargs mes per arribar al cim de la muntanya.
Informació General de les Gorges :

Ja esta ...... ara cap a casa que els aspirants a escaladors ja no tenim mes vies per a fer .....

Dades interessants, susceptibles de variar amb el pas del temps  .....

Avió a Fes : Ryanair
Avió a Marràqueix : Vueling
Taxi a les Gorges : Abdul «Gmail 212 6 72 04 53 30» o demanar al hotel de les Gorges que os lo organitzi, es lo mes practic.
Hotel a les Gorges : Etoile des Gorges      «etoiledesgorges@gmail.com» Senyor Ahmed Amine
Si voleu mes informació podeu posar-vos en contacte amb Jo (guillem.aa@gmail.com) i quedarem.
Sempre es interessant que ens iter-relacionin a tots els que anem per així fer una certa imatge de grup entre Tots els «Catalans» i obtindre un tracte mes atent, (crec Jo...).