dilluns, 8 d’abril del 2019

Berga

Agulla del Mercadal Inferior

Via : Cresta Oest
Un altre dia de Primavera  i un altre dia de ser una colla nombrosa, si seguim així ens sortirà a compte lloguer un autocar per anar a escalar.

No es seriós .... organitzem un bon “sarau” a l’hora d’esmorzar amb lo que el temps passa i nosaltres sense bellugar el cul del Bar.

A l’hora d’escalar es una conya de campionat, com per que ens facin fora de la “Fede” per trencar totes les normes del bon fer, això si .....  amb seguretat. En un moment donat estan fen el mateix llarg 4 persones, no els diré escaladors per no desprestigiar al col·lectiu, un batibull de gent anant de primer de segons de.... Jo que se !!!! i sense parar de xerrar i sobre tot de criticar als que no ens senten ...!!!  que si se ha agafat ..... que si se lo esta pensant massa ..... que a veure si se ens farà de nit .... !!!! Això no es seriós, ara entenc per que els “Màsters” no ens tenen en consideració.

En fi tras grans esforços i molta paciència arribem a la part mes interessant de la sortida, El Bar i La Cervesa i els vuit aspirants a Estrelles televisives de la sèrie “Al Filo del Ridícul” ens trobem en el nostre element, gaudint de un dia extraordinari per fer una mica de bronzejat i es que aviat, alguns i algunes, aniran a la platja a lluir “Figura” uns mes esveltes i uns altres mes arrodonides....

Aproximació : Sortim de Berga i agafem la carretera que puja al Santuari de Queralt aproximadament al quilometra 1,5 trobem a la nostre esquerra una zona de pícnic amb un ampli i generós aparcament, deixem el cotxe i baixem uns metres per anar a trobar una corba de la que surt un fresat camí que puja dolçament, al poc, unes 140 passes da cama curta, trobem un altre camí a la nostre dreta que puja mes dret fen siga sagues, al poc un altre marcat camí surt a la nostre dreta i aquest puja mes dret fins deixar-nos a tocar del inici de la via, en total deu haver entre 5 i 10 minuts, de caminar, segons condicions físiques.

Primer llarg : El comencem aprofitant 3 xapes de una via de esportiva, el podem fer per la placa o per la fissura, a la tercera xapa ens anem a la esquerra per entrar en una canal i situar-nos a sobre un petit gendarme, ara tenim una estreta placa fissurada, la pedra no sembla bona, però un cop posats es segura, en genera, un pas una mica mes difícil IVº+, que si es fa sevir la xapa queda en un IVº, en aquest tram trobem 5 xapes, després baixa un xic la dificultat i se arriba a un frondós i còmode arbre a on muntem, nosaltres, la reunió. 30 metres, 8 xapes, IVº / IVº+ / IVº / IIIº.

Segon llarg : Seguim per terreny fàcil, caminat, fins el peu de un pedestal a on veiem la instal·lació de la reunió per arribar-hi uns 2/3 metres de pedra per grimpar. 22 metres, caminant / Iº – Iº+.

Tercer llarg : Sortim per la esquerra amb uns passos drets, després un tram menys complicat, en el que as de anar una mica a la esquerra, una mica a la dreta, les 3 xapes que trobarem marquen el camí, dona la sensació que tot està solt, però finalment es puja be, fins arribar a una placa amb dos xapes seguides, si pujàs directe fa pinta de ser mol difícil, si vas 1,5 / 2 metres a la esquerra, es puja amb molta comoditat fins situar-te a sobre, tot i haver xapat les dues xapes, ara baixa la dificultat, i se arriba a una reunió, que aprofitarem. 35 metres, 6 xapes, IVº / IVº+ / IVº/ IIIº+.

Quart llarg : Es un petit camí amb algun tram que fem servir les mans, per el recorregut em trobat 4 reunions finals de altres vies, es poden fer servir alguna o totes per assegurar-se, el cim pròpiament es un xic ambigu-ho, quant sigui pla i mes còmode muntar la reunió de grans merlets, es pot escollir a discreció. 40/45 metres, 1 / 5 xapes, Iº / IIº.

Baixada : El cim es mes o menys planer, a la seva punta oposada al itinerari de pujada trobem una instal·lació, feta amb anells de corda, de un pont de pedra. Rapel de uns 55 metres fins el terra, al costat del camí. Seguir el camí de baixada que va vorejant tot el peu de la paret sud de l’Agulla, fins arribar al inici de la nostre via, aquí baixar per el mateix camí que em seguit per arribar a peu de via.

Suggeriments de vies per anar-hi

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.