diumenge, 13 de desembre de 2020

Sant Llorenç de Montgai

Paret del Pont

Via :  De L’Alba

He passat uns dies de refredat, abans em duraven 15 dies i tenia un parell al any, ara em durant mes de vint dies i tinc 4 o 5 al any, també val a dir que no soc res sofert i que quan em noto una mica “rarot” em tanco en una urna de vidre a esperar... mmmm cada un es com es .....

Be, ara ja estan els Bars oberts i podem tornar (de moment) a fer les escalades “BEB” (bar-escalada-bar) amb un bon dia, amb el Sol escalfant-nos la esquena,  a una via del nostre nivell, per no patir, no gaire llarga ni la via (2 llargs) ni l’aproximació (de 2 a 5 minuts) ni la baixada.

El Guillem al  L - 1  (foto Martí)

La via es nova de aquest estiu (2020) per l’equip Agustí S./Pep G./Josep E.  La via ha estat fortament treballada per els equips de neteja, no municipals, si no per un equip de autèntics professionals del enrunament de parets, amb lo que la pedra que ha sobreviscut es ferma i amb agafadors ben agraïts, encara ens em trobats un xic estranys en el primer llarg, en algun punt se agrairà unes bones tempestes d’aigua i el pas de escaladors barroers que trepitgin lo que no fa falta trepitjar, en general es de escalada molt variada, a on em fet servir diferents formes d’escalar, sempre, això si, en trams curts i en general ben assegurats.

Be un petit incís en això de les assegurances .... be ja ho se, segur que alguns diran,  ja esta aquest heretge intentant fer proselitisme.....  be no diré res, si algú esta interessat en les meves heretgies que cliki   Aquí sota la seva responsabilitat !!! .... però no em puc estar de parlar del  sorprenent pont de pedra i de la meravellosa cinta vermella que lo envolta en el segon llarg, digne de ser fotografiat,  dintre de 10 anys quant estigui feta malbé, qui es el eixerit que la canviarà ....jejejejje.

El Martí al L-2

El primer llarg a mes de lo que em trobat em posat un friend desprès del vell pitó, un primer pas delicat, una baga en un branquilló per arribar a una bona baga un altre passet delicat si no te agafes a la baga de dalt, un tasco a la sortida de dalt quan marxa a la dreta, eppp que Jo soc molt covard.

L'Esteve al L - 2

El darrer llarg es de traca i mocador, curt però molt bonic i variat (teniu en compte el nostre baix nivell físic i mental) una curta placa de sortida, una mica de caminar per posar a punt les articulacions, un primer pas de ramonage clàssic i desprès se ha variat en la forma de pujar-lo, el que ho ha fet de primer ho ha fet en ramonage, els que anàvem xopant corda ho em fet en “X”, el pas de sortida, al cap de munt sembla impossible des de a baix, un cop al lloc trobes la famosa “baga vermella” i tens un gran bloc a on posar-te a peu pla i així estant arribes a una xapa situada a l’aresta i visible des de el peu de via, aquest es un passet delicat si no fas servir el agafador de color, desprès uns blocs en escalada de placa curta, ben assegurada fins el cap de munt.

Aproximació

Aparquem al Pont i davant tenim la paret, creuar el pont, caminar uns 50 metres per la pista, cap a la dreta fins trobar tres "reas" que marquen el  lloc per superar el marge de la carretera, un cop a sobre anar uns metres a l’esquerra a la vertical de un arbre que marca la entrada a la fissura, pedra amb el nom de la via.

Baixada :

Des de la reunió pujar un parell de metres fins un gran replà, a l’esquerra una fita, seguir cap a l’esquerra uns tres o quatre metres mes i baixar recte avall per un llom, amb fites que marquen el camí, al poc trobarem un camí molt marcat i fitat que ràpidament ens deixarà a la carretera, de 10 a 15 minuts.

Primer llarg  : Una pedra amb el nom de la via, una vaga que penja de un vell pitó marquen el camí, uns metres fins una llastra, a on he posat un friend mitja/gran ara un parell de  passos mes delicats en diagonal dreta fins situar-nos en la fissura seguir-la alternant agafadors de un costat o el altre, anirem trobant bagues posades en petits troncs i en un que hi falta, Jo he posat una baga, un pas mes delicat ens deixa a sobre de un petit arbre, a sobre un bloc que passarem per l’esquerra baga en un pont de pedra,  agafador de mans, en pla bavaresa, arribem al bloc que barra la fissura i anirem cap a la dreta un petit pont de pedra permet posar un tasco que entra per un forat i surt per l’altre, ara el terreny es mes vertical, però la sortida te molta sorra, així que anem un xic a la dreta per trobar un terreny millor, a sobre una baga de un petit arbre, permetrà assegurar al segon amb la corda en bona posició, uns tres metres a l’esquerra,  caminant, trobem una bona i còmoda reunió de dos químics. 40 metres, 1 pitó 6 bagues, IV / Vº- / IVº -IVº+

Canvi de reunió uns 15 metres a l’esquerra en una amplia rapissa, trobarem el inici marcat amb una pedra amb el nom de la via, atenció reunió en un pont de pedra, sembla que manufacturat, per sobre del nostre cap, difícil de protegir mes.

Segon llarg  :   Recte amunt per un parell de esglaons en pla  placa fins un petit arbre, a on trobem una baga, ara quasi caminant /grimpant fins situar-nos al peu de la xemeneia, un primer pas de ramonage per arribar a un pont de pedra un cop de peu a sobre es pot continuar en ramonage per el interior o en “X” mes per el exterior fins una cridanera baga vermella, un cop xapada girar-se a l’esquerra i trobarem un passadís per els peus que ens permet arribar amb certa comoditat a la aresta, just a sobre el cap i al altre costat una xapa que ens assegurarà el pas de posar-nos fora de la xemeneia una curta placa amb un altre xapa ens deixarà a la reunió. 40 metres. 4 bagues 2 xapes, IVº/ IVº-IVº+ /Vº- /IVº

Suggeriments de vies per anar-hi

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.