diumenge, 9 de maig del 2021

Coll Roig

Sector  Amable

Via  : El Ball de La Filomena

Cada dia una mica mes a prop de “la normalitat”, signifiqui lo que signifiqui aquesta expressió, avui un dia glamurós de la Primavera, ho celebrem amb un bon esmorzar, aprofitem per parlar de a on anar, algú parla de una nova via a Coll Roig, en el “sector amable”, poca informació, aviat es farà popular.

El Guillem al  L - 1  (foto Martí)

Al inici trobem un cartell, que indica que se esta obrint una via nova, tot just un parell de metres a l’esquerra.

Tenint en compte el meu baix nivell crec que la via te dues parts ben diferenciades :  La Primera part, es el primer llarg, que me ha obligat a fer dos passos de estreps, no seguits, i dos passos de agafar-me a les “presses de colors”, segueix, no seguit, un parell o tres metres fins, es pot posar algun friend petit o tasconet, desprès la cosa es mes senzilla. La segona part son els llarg segon i tercer que, per a mi, son una delícia, d’aquells que Jo voldria allargar molts mes metres dels que son. Pedra de primera en tot el recorregut.

El Raimon al  L - 2

En arribar al inici de la via el Martí esta apunt al mateix temps que Jo, únicament falta que l’Esteve desplegui la corda, Jo amb una sola corda, per anar en simple, aprofito la avinentesa per sortir esperitat, abans no ho faci el col·lega, ja he sentit les seves queixes ... però !! tururu !!

L - 3  (foto Martí)

Aproximació  :  Seguim el camí que porta al “sector amable” , deixant a la nostre dreta la via “K” , passem per el peu de via del “Forat de les Bruixes”, i als pocs metres arribem a una bona explanada a on comença la nostre via, un parell de metres a l’esquerra un cartell ens indica que se esta obrint un altre via (Maig 2021). Els primers 4/5 xapes son visibles des de terra.

Primer Llarg   :  Un curt pedestal, per anar escalfant (per la dreta es pot estalviar) pedra bona i grau amable, ràpidament es posem a sobre i aquí comença la paret, arribar a la segona xapa, es fa amb certa facilitat, de la segona a la tercera es un altre cosa, a la tercera estrep per superar-la, fins la quarta anant fent, aquí tivada de colors i a la cinquena estrep, i sortida cap a la dreta amb molt bons agafadors, a la sisena xapa, seguim per l’esguerra seguint una fissura, al parell de metres, la cosa es posa fina i Jo he trobat un pas fi que no el graduaré de quart, un cop passada la setena xapa per terreny molt mes amable, trobarem una vuitena xapa un xic elevada, ja que ara em de fer un gir de 90º a l’esquerra i pujar per una canal, es veu una mica terrosa, però No, es puja be i agradablement fins la còmoda reunió. 25 metres, 8 xapes, IVº / Vº / Ao-Ae / Vº /Ao-Ae / IVº+ / Vº / IV-IIIº.

Segon Llarg   :   Se surt de la reunió per l’esquerra, per fer una curta placa, una xapa al mig, deixem a la nostre esquerra una instal·lació de ràpel i travessem, caminant, un curt  jardinet, per situar-nos al peu de una bonica placa, dreta, bonica i plena de forats, la gaudim d’allò mes, al cap de munt un curt flanqueig a la dreta, ple d’excel·lents agafadors, tota la placa alterna passos de quart i quart superior, segons el agafador que escullis. Còmoda reunió. 27 metres, 5 xapes, IVº / Iº / IVº-IVº+.

Tercer llarg  :  Per la dreta de la reunió, una placa ajaguda, quan comences a pujar-la surten els agafadors, de grandària bústia de correus per paquets, no hi ha cap xapa, però es pot posar de tot a on vulguis, i el grau es molt amable. Còmoda, darrera reunió. 20 metres, IIIº -  IIIº+.

Baixada   :  Seguir un fresat corriol, que passa per sobre de les darreres reunions de les vies que tenim a la nostre dreta, en un tres i no res estem al camí, gran, de baixada.

Suggeriments de vies per anar-hi

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.