dijous, 10 de juny de 2021

Dels Joans ( Any nou via Nova)

02-06-2021

Bergada

Malanyeu

Paret del Davessó

Via  : Dels Joans ( Any nou via Nova)

Dia que comença amb forta calor, però que de mica en mica es temperant, al final em de corre per que se ha posat negra i de tant en tant cauen algunes gotes, anem al ralentí i em escollit aquesta via que reuneix tots els al·licients per no patir  i anar fent, un segon llarg fantàstic que ens omple i ens deixa el cos com quant creien que érem bons escaladors.
L'Esteve al  L - 1

Un altre vegada em trobo fent el llarg que no volia fer, es a dir el primer, es facilot però no te cap assegurança, i no ens recordàvem de aquet petit detall, no mes portem cintes, som uns cracs !!!

El Raimon i L'Esteve al L - 2
El Raimon esta aprenent molt del Martí i Jo caic de quatre grapes, tal es així que sense saber com estic fent el primer llarg i “Ell” farà el preciós segon llarg, en fi es lo que toca per ser un vell que repapieja  (jejejeje)

Aproximació :

La via comença a l’esquerra del tot i a la esquerra de la via “Un tros de Teula”, placa superior evident, anar a trobar el punt mes baix, a la seva vertical, una fletxa picada a peu de via.

Descripció  :

Primer Llarg : Inici de la via en el punt mes baix de la pedra, fletxa que marca el inici, anar seguint la pedra entre mig de la vegetació i anar fent un repetjó de pedra i una rapissa, si ho busquem be trobarem algun pas de IVº, un cop portem uns 30 metres, em de anar en diagonal ascendent a l’esquera per unes plaques, fins situar-nos al inici de la placa, a la vertical dels ponts de pedra trobarem la reunió en un petit i còmode replà les bagues de la reunió ens queden a l’alçada del melic. 45 metres, neta, es pot posar friends i tascons si ho trobem necessari,  IIIº -  IIIº / IIº  - IVº  - IIIº / IIº.

Segon Llarg : Recte amunt de la reunió, bona – boníssima pedra de forats abundants, pujar recte amunt  trobarem tres ponts de pedra, possibilitats de posar algun friend petit, arribar a l tercer allarga un xic (per el meu gust) possibilitat de posar un friend en una fissura vertical a la nostre esquerra, des de aquest punt em de anar un parell de metres a la dreta per posar-nos a sota de un petit esglaó, arribar a la xapa, fer-la servir i sortir un xic a la dreta es el pas mes complicat i mes ben assegurat de la via, a sobre trobem la reunió somera. 25 metres, 4 assegurances,  IVº - IVº+ - Vº i Ao.

La baixada :

Un ràpel curt fins la primera reunió i un de llarg des de aquesta fins el inici de la via.

Suggeriments de vies per anar-hi

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.