divendres, 17 de juny del 2022

Cresta de Corbera

Via  :  Aresta Corbera

Aproximació amb cotxe

Primer llarg  :   A peu de via inicial "AC" Rampeta que puja fins a la segona xapa, una placa amb certa escassetat d'agafadors de mans per arribar a la quarta xapa (3a a 4a possibilitat d'antena) des de la 4a s'arriba, amb antena a la 5a, és el que hem fet nosaltres, sortida molt difícil, fins a entrar en un díedre, que trobem a la nostra esquerra, primer pugem per la seva esquerra fins a assolir una xapa i després ens ajudem amb uns bons agafadors al petit espero de la dreta, al seu cap de munt, trobarem una reunió (incòmoda) que serveix per als que volen fer només el primer llarg en pla esportiu, la via segueix ara per terreny fàcil fins a una còmoda reunió, un xic a la dreta. 30 metres, 6 xapes + R = 7 assegurances, IVº / Vº / Vº+ / Ae / Vº / IVº-IVº+ / IIº-Iº.

Segon llarg  : Un curt tram de corda ens uneix amb una reunió que està un xic més amunt, després un flanqueig quasi caminant a l'esquerra fins arriba a una corda fixa que uneix aquest tram amb el ràpel de la via "Escalador Bucòlics", en aquest punt hem de pujar amunt per un petit díedre de pedra arrodonida, trobarem tres xapes i un pont de pedra, a partir d'aquest el terreny és quasi caminant fins a situar-nos al centre d'una cridanera placa, pujar més o menys pel seu centre, xapa visible, la reunió ara queda just a sota, a la nostra vertical, pujar fis situar-nos a sota d'una petita visera, just al seu mig i a sobre hi ha una xapa que al principi no és visible, aquesta xapa assegurarà, força bé, el pas més difícil, uns ho han passat pel mig, els altres un xic a la dreta, després amunt fins a la reunió que està al cap de munt. Atenció els agafadors són bons ... Però s'han de provar i controlar, perquè també es troben de grossos que enganyen. També dona moltes opcions per posar assegurances nostres. 45 metres, 7 xapes + 1 pont,  IIIº / caminant / IVº / quasi caminant / IVº - IVº+ / Vº / IVº - IVº+.

Baixada : Nosaltres hem fet un ràpel (uns 32 metres) fins a la corda fixa i hem anat a trobar el segon ràpel de la via “Escaladors Bucòlics” (uns 33 metres)

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.