dijous, 11 d’agost del 2022

Montgrony

Coll Roig
Via : K

Diuen que serà el dia menys calorós de la setmana ... jejeje,  a primera hora, per nosaltres a les 10 h, ja estem a peu de via, teníem un altre via en ment, però veient la calorada que se'ns prepara, anem a fer una ràpida i cap al bar, encertada total, com pega el "Lorenzo" !!!!
L'Esteve al L -2
Baixant amb el cotxe sento per la ràdio que el vaixell amb blat per, crec recordar, Líbia i que es trobava aturat al mig de la Mar, a l'espera de trobar un altre comprador, en la meva època crec que s'hauria dit esperant la millor oferta, en fi com li vulguin dir ara, havia trobat destí al port de Barcelona, una part del gra aniria cap a Europa, un altre part cap a l'Espanya i una petita part cap a un país africa, però no els que sé estan morint de fam. Ha estat una notícia, que després no he sentit més i no l'he vist reflectida en cap lloc més.
Potser un error d'interpretació meva o del periodista de torn o potser no interessa que sapiguem que els països rics no es quedaran sense pa a les pastisseries en tot cas els que es quedaran sense pa són els que ja s'estan morint de fam.
Potser algú, cínicament, pensarà, si sé estan morint millor no allargar l'agonia, pobre de nosaltres com a espècie, si és aquest el cas, el que és segur és que l'intermediari, si és veritat la notícia, traurà més profit econòmic en els països rics que en els pobres que només poden comprar armes, per així poder rebaixar la pressió demogràfica.
El Raimon al  L - 3

Sigui com sigui queda clar que l'ésser humà és el depredador més salvatge que ha existit i existeix en el planeta Terra, som capaços de matar al germà per un plat de llenties.
Entremig d'aquestes cabòries arribo a casa (BCN) 35° humitat altíssima i la gata em fa una reverència quan arribo i  porta a la boca el comandament de l'aire condicionat.... bé per
Ella.

Aproximació :
Agafar el camí que va a les parets del Coll Roig, al cap de munt d'un filat el camí planeja a la dreta, seguir amunt per l'esquerra, al cap de poc trobarem el desvio a la dreta que ens deixa a peu de les vies “K” i Tardor Calenta”. Temps aproximat els fitis .. Ni idea, la normalitat 10 / 12 minuts, nosaltres 20 minuts... més o menys, tampoc  ve d'aquí!!
Descripció :

Primer llarg : A un metre a l'esquerra de la via "Tardor Calenta" comença en una petita placa ajaguda que agafa un xic en fred, s'arriba a una segona xapa, se segueix amunt un parell de metres fins a sota un esglaó, aquí es pot posar un friend per assegurar el pas, a punt de superar-lo trobem un altre xapa, és el pas més fi de la via, seguim amunt a trobar uns blocs que surten una mica, a un parell de metres a la nostra dreta pujant les xapes de la via "Tardor Calenta", ignorar-les, es pot posar un friend, els agafadors són espectaculars i son uns passos atlètics, a mig pas trobem una xapa, després per una sèrie de curtes i ajagudes plaques arribem a dues xapes per si es vol fer reunió comuna amb la via del costat, seguim recte amunt per petites plaques i graons de terra / herba, fins a la reunió un xic penjada, si anem dos metres a la dreta trobarem la reunió de la "Tardor Calenta" si estudiem bé les assegurances podem fer dos metres més fins al collet/camí que està a l'ombra i fem reunió d'algun dels arbres que es troben, atenció aquesta opció presenta dos punts ha tenir en compte; La comunicació i el fregament, es guanya en comoditat i ombra. 45 metres, 8 xapes, IVº+ Ao / IVº / IVº+ / IIIº - IIIº+.
Segon llarg : Al davant tenim una placa que sembla llisa, a l'inici de dreta a esquerra tres forats ens ajuden, una xapa, continuem pujant amb tendència a l'esquerra uns agafadors verticals facilitant l'arribada a un tram amb més agafadors i un bon pont de pedra, pas un xic delicat, però bonic, ara baixa la dificultat i seguim per un tram de replans i graons fins a la reunió, feta amb troncs per fer una còmoda plataforma. 25 metres, 1 xapa, IVº+ / / IVº / IIIº - IIº.
Tercer llarg : Placa neta i llisa, anar amb adherència en diagonal a l'esquerra, fins a situar-nos a la vertical d'una soca gran que es veu al mig de la placa, a partir d'aquest punt els forats surten com per art de màgia, per les mans i pels peus, es pot posar tants friends o tascons com et vingui de gust, a sobre de la soca un pont de pedra, ara és té que anar un xic a la dreta, una mica més finet, fins a arribar a la reunió. 32 metres, IVº / IVº+
Baixada :
Es pot fer un parell de ràpels per la via de 30 i 25 metres fins a la R-1 i  camí de baixada o baixar caminant per sobre anant a trobar la sortida de la via "Tardor Calenta" després un corriol transversal cap a la dreta fins a sortir al camí.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.