diumenge, 5 de març del 2023

Paret del Davessó
Via : Dels Joans

Aproximació :

La via comença a l'esquerra del tot, a l'esquerra de la via "Un tros de Teula", placa superior evident, anar a trobar el punt més baix, a la seva vertical.
Primer Llarg : Inici de la via en el punt més baix de la pedra, anar seguint la pedra entremig de la vegetació, un repetjó de pedra i una rapissa, si ho busquem bé trobarem algun pas de IVº, un cop portem uns 30 metres, hem d'anar en diagonal ascendent a l'esquerra per unes plaques, fins a situar-nos a l'inici de la placa, a la vertical dels ponts de pedra trobarem la reunió en un petit i còmode replà les bagues de la reunió ens queden a l'alçada del melic. 45 metres, neta, es pot posar friends i tascons si ho trobem necessari, IIIº - IIIº / IIº - IVº - IIIº / IIº.
Segon Llarg :
Recte amunt de la reunió, bona – boníssima pedra de forats abundants, pujar recte amunt trobarem tres ponts de pedra, possibilitats de posar algun friend petit, arribar al tercer allarga un xic (pel meu gust) possibilitat de posar un friend en una fissura vertical a la nostra esquerra, des d'aquest punt hem d'anar un parell de metres a la dreta per posar-nos a sota d'un petit esglaó, arribar a la xapa, fer-la servir i sortir un xic a la dreta és el pas més complicat i més ben assegurat de la via, a sobre trobem la reunió somera. 25 metres, 4 assegurances, IVº - IVº+ - o Ao.
La baixada :
Un ràpel curt fins a la primera reunió i un de llarg des d'aquesta fins a l'inici de la via.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta
Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.