Pàgines

Cresta de Coma de Gelis

Atenció : zona d’escalada restringida

Aproximació
Anant de Camarasa a Sant Llorenç de Montgai, abans de travessar el pont a banda i banda de la carretera tenim lloc per aparcar. El camí surt de la carretera i les Crestes són ben visibles, és un camí quasi pla que voreja el Pantà, és molt còmode i no es fa llarg, ràpidament arribem al peu de "La Cresta" en un pas tallat a la pedra i amb una fita de terme. Per l'esquerra del fil de la cresta comença l'itinerari.

Descripció  :

Primer Llarg : Per a mi el pas més difícil de tot el recorregut, aixecar el cul de terra i posar els peus a on arriben les mans, no ha estat fàcil, ben assegurat amb una baga i un pitó, després amunt amb certa tendència a la dreta al principi dret, després més dolça la pujada fins a la reunió que està muntada amb dues bagues fixes d'una sabina i una rel. 20 metres, 2 pitons 2 bagues, Vº / IVº+ / IVº / IIº.

Segon Llarg : Davant de la reunió tenim el fil de la cresta, l'itinerari va per la dreta seguint una graonada, pitó i baga, per després sortir al cap de munt a l'aresta i anar seguint-la, una petita agulla, es puja amb comoditat, al davant un petit ressalt i arribem a la còmoda R-2 equipada amb dos ponts de roca. 57 metres, 2 pitons, 4 bagues, IVº / IIIº / IVº.

Tercer Llarg : Davant un petit muret ens fa oblidar, per un moment, que estem en una cresta, és de molt bon fer amb bons agafadors, després un tros horitzontal sense dificultat d'escalada, però que fa "Yu-yu", després un xic més dret algun pas bonic a un costat o un altre del fil de la cresta, un petit Coll ens acull per fer la R-3 de dos pitons, (atenció un té el forat molt petit). 50 metres, 2 pitons 5 bagues, IVº+ / IIº / IIIº+ / IIº.

Quart Llarg : Davant la cresta s'enlaira verticalment, per la seva esquerra un còmode flanqueig, en diagonal, ens porta a una petita bretxa ara toca un pas dret i ben assegurat, després seguir pel llom. Muntar reunió d'uns petits arbres. 57 metres, 1 pitó 3 bagues, IIº / IIIº / IVº / IIº

Caminar uns 25/30 metres i fer un canvi de reunió. Al peu d'un díedre. Muntar la reunió d'algun dels petits arbres de l'entorn.

Cinquè Llarg : Pugem pel díedre amb pedra a controlar, després un tram horitzontal, per al final fer una curta i còmoda desgrimpada que ens porta a un ample collet, al davant escollim un arbre i muntem nosaltres una reunió. 30 metres, 1 pitó (forat molt petit), 4 bagues, IVº- / IIIº / IIº.

Sisè Llarg : Se surt caminant per l'esquerra per donar la volta al "Morrot" un tram dret amb molt bons agafadors ens situa a sobre, seguim quasi caminant fins a entrar en una mena de cova al peu del díedre de sortida. La reunió d'una baga i algun friend. 40 metres, 3 bagues, Iº / IIIº / IIº

Setè Llarg : Primers passos amb bons agafadors una baga i un pitó ara un pas explosiu que es pot facilitar amb una mica d'oposició, després una bonica placa per passar per dintre d'un arbre i seguim per la placa amb dificultat decreixent, un darrer tram un xic herbós ens porta al cim de l'agulla i de la cresta. Reunió d'un pitó a terra i algun reforç. 30 metres, 2 pitons 4 bagues, Vº / IVº / IIIº / IIº.

La baixada : Per la part oposada baixar fàcilment uns 4/5 metres a trobar una sabina amb una bona cadena de ràpel, 20/ 25 metres, després seguir un molt marcat i incòmode camí fins al camí que volteja el Pantà..

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.