Pàgines

Alòs de Balaguer
Serrat del Poll
Via : 1 Octubre
Aproximació : Després d'aparcar seguim la pista fins a quasi el final, picat a la pedra «1-O», nosaltres fem la reunió a peu de pista que és molt més còmode.
La via

Primer llarg : Remuntada fàcil per una mena de petita canal fins a un replà herbós, a l'esquerra, la xapa queda a sobre del nostre cap, tres passos atlètics fins a arribar a la següent xapa, després ve un tram en què no val a badar, ben assegurat, una petita plataforma ens permet reposar, la darrera xapa té un altre tram dret, si deixem la xapa un xic a la dreta trobarem uns bons agafadors per la mà esquerra que ens facilitarà superar aquest tram per entrar en un parell de fissures amb un tac de fusta que facilita l'entrada a la reunió. 45 metres, 8 xapes 1 tac 1 baga, IIIº+ / Vº / Vº+ / Vº / Vº+ / Vº / IVº+ / IVº.
Canvi de reunió, caminat, uns 15 metres, fins a uns arbres en els quals instal·lem la reunió amb bagues, a la paret picada una fletxa i «1-O».
Segon llarg : Només sortir una baga en un arbre i tot seguit un altre a la dreta donen entrada a una bonica placa de dificultat moderada i amb moltes possibilitats de reforçar, anem trobant bagues i una xapa que fan una delícia l'escalada, trobem una segona xapa i una altra baga, aquí l'anterior vegada vam anar a trobar una fissura vermellosa que a sobre té una baga que penja d'un arbre, aquesta vegada hem pujat 4/5 metres per l'esquerra aprofitant uns matolls als quals hem col·locat alguna cinta, molt maco, ignorant dues bagues situades a la fissura de la dreta, a sobre un còmode flanqueig a la dreta ens deixa a la reunió per sobre de la darrera baga mencionada, reunió d'una sola xapa que es pot reforçar amb un arbre a l'esquerra. 40 metres, 6 bagues 2 xapes, IVº - IVº+
Tercer llarg :
Uns petits esglaons sense dificultat ens porten al peu d'una curta placa amb dues bagues entrar i sortir de la baga el més complicat, un cop vorejat el matoll per l'esquerra queda un curt i còmode tram fins a l'aresta, a on trobarem la reunió. 30 metres, 3 bagues, IIIº / IVº / IVº+ / IVº.
Quart Llarg :
És un flanqueig còmode que es fa per sota de l'aresta, al final se li dona la volta i trobem una reunió que passem de llarg, seguim flanquejant fins a arribar al collet. 30 metres, 1 xapa, Iº – IIº.

Baixar per la dreta, sentit de la marxa (Est), del coll uns curts 2/3 metres i després anar cap a la dreta (mirant la paret) puja un parell de metres i després va flanquejant, passem pel peu de la continuació de la via "1-O" i per la de les "3M" si ens ve de gust podem fer-les, s'han de rapelar fins al corriol en el qual estem. Seguim flanquejant fins a arribar al camí ferrat, que seguirem fins al cotxe.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.