divendres, 14 de febrer de 2014

Alòs

Alòs de Balaguer
Serrat del Poll

Des de Balaguer o des de Artesa de Segre anar al poble de Foradada, agafar la  carretera a Alòs de Balaguer (10 km)
Serrat del Poll - Pic de Casellas :
Just abans de arribar al poble i a la vista del mateix, la carretera fa una corba a la dreta per sobre un pont, al final del mateix surt una pista que segueix el pantà per la nostre esquerra 3 km de pista ens  porten al peu de la paret.
Aparcar i seguir a peu  uns 15 / 20 metres mes a peu, fins trobar una fita i un corriol que remunta el pedestal de la paret, que tenim a sobre mostra, tot just de 5 a 10 minuts, al peu de les vies una fletxa i les inicials “O F”, marquen el inicí de La Olaga Frontera, la via del Nik te pintat a la pedra el nom complert.
Baixada de La Olga Frontera
Des de la darrera reunió pujar uns 10/15 metres fins el cim i  per la part oposada baixar uns 10 metres fins un arbre que te una instal·lació de ràpel, fer un ràpel llarg que ens deixa al inici de un camí – tartera que baixar a trobar el camí del pantà, seguir cap a la nostre esquerra per sobre de unes passarel·les penjades i arribem ràpidament al cotxe.
Baixada de Lo Nick Gall-Lastir i Canto por Soleares
Un  ràpel de 30 metres fins la reunió de sota (R-5), un ràpel de 60 metres, per arribar al peu de la placa (R-3 bis).
Desfem quasi caminat el tram que ens porta a la reunió tercera i a les hores es va baixant, bastant còmodament, a ran de paret cap a la dreta (direcció de la marxa) alguna fita, poques, fins arribar a una corda fixa, desprès tenim un parell de llocs que estem a punt de despistar, sort que el Moragas coneix be aquesta part i amb encert ens porta fins el darrer tram amb una corda que ens deixa a sobre de la pista i quasi a toca dels cotxes.
Baixada de La matagalls i 1 Octubre
Des de la reunió anar a la dreta a trobar un collet, quasi caminat, Des de el collet baixar uns 2/3 metres i anar a l’esquerra (mirant el llac) una mena de collet que dona la volta a un esperonet seguir, quasi caminat cap el davant i baixant mol poc fins a sortir a la via "Canto por Soleares" en total al voltant de un centenar de metres o poc mes. En aquest punt ja trobem el ben marcat i equipat camí de baixada que en un tres i no res ens deixarà al aparcament.