dissabte, 18 de juny del 2016

Poblet
Barranc de Castellfollit

Aproximació amb Cotxe

Per arribar a Poblet ho podem fer per tres camins diferents segons de quina part del País venim :

Del Sud per Tarragona direcció Reus i Montblanc i L'Espluga de Francolí per després anar a Poblet. Uns 50 km des de Tarragona.
De Ponent per Lleida a Les Borges Blanques passant per Vinaixa i Vimbodí i Poblet, després curt tram fins a Poblet. Uns 55 km des de Lleida.

Del Nord per l'N-340 pel Port de l'Ordal fins a Vilafranca del Panades, en aquest punt agafarem l'autopista AP 2 direcció Lleida fins a Montblanc, es pot anar per carreteres gratuïtes, però es mol més lent i farragós, ens arribem fins al poble de L'Espluga de Francolí, al bell mig del poble un bon lloc per esmorzar amb tranquil·litat (Bar El Casal) i amb aparcament.

Pocs quilòmetres ens separen de Poblet. Uns 135 km des de Barcelona.
Una altra opció força bona, potser la més còmoda des de Barcelona agafar la A-2 fins a Igualada i des d'allí la carretera que va a Santa Coloma de Queralt, Blancafort i L'Espluga de Francolí. Uns 130 km des de Barcelona.

Poblet lloc en què tots els itineraris coincideixen.
Des de L'Espluga de Francolí se segueix la carretera que va a Prades, la carretera "T 700" a poc més de 2 km trobem un desvio a mà esquerra amb una curiosa i gran "Creu de Terme" de fusta, rètols que indiquen que entrem en la ""Vall de Castellfollit" i al centre d'Informació del "Paratge Natural".
Seguim per aquesta carretera passant per al punt d'Informació, més endavant veurem un petit rètol, a mà esquerra que ens indica "Itinerari Geològic" davant del rètol i una mica abans tenim lloc per aparcar els cotxes.

Aproximació a Peu

Per anar al "Roc de Ponent" seguir aquest camí (Itinerari Geològic) que voreja el riu cap amunt per al poc creuar-lo i començar a remuntar per l'altre costat camí molt marcat i treballat fins a arribar a la "Pedrera" ara el camí és un xic més estret però mol ben arreglat, puja de valent fins a arribar a la tartera, ara és un xic menis treballat, però fàcil d'anar seguint, a mig recorregut el camí passa a uns escassos 2/3 metres del peu de  "l'Aresta GER" del Roc Ponent. Uns 30 a 45 minuts.

Baixada del Roc Ponent
Se segueix el llom del cim fins a una mena de petit collet (uns 30/40 metres) davant un petit camí porta a un cartell explicatiu i a la nostra esquerra trobem unes fites que marca un fressat camí de baixada per la petita tartera, fins a arribar al peu de via, a partir d'aquest punt seguir el mateix camí que a la pujada. Uns 0,45 a 1:15 h.

ROC PONENT
Via : Aresta GER

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.