dissabte, 18 de juny del 2016

Barranc de Castellfollit

Poblet
Aproximació amb Cotxe

Per arribar a Poblet ho podem fer per tres camins diferents segons de quina part del País venim :

Del Sud per  Tarragona direcció Reus i Montblanc i L’Espluga de Francolí per desprès anar a Poblet. Uns 50 Km des de Tarragona.
De Ponent per  Lleida  a Les Borges Blanques passant per  Vinaixa i Vimbodí i Poblet, desprès curt tram fins a Poblet. Uns 55 Km des de Lleida.

Del Nord per la N-340 per el Port de L'Ordal fins a Vilafranca del Panades, en aquest punt agafarem la autopista AP 2 direcció Lleida  fins a Montblanc, es pot anar per carreteres gratuïtes, però es mol mes lent i farragós, ens arribem fins el poble de La Espluga de Francolí, al vell mig del poble un bon lloc per esmorzar amb tranquil·litat (Bar El Casal) i amb aparcament.

Pocs quilometres ens separen de Poblet. Uns 135 Km des de Barcelona.
Un altre opció força bona, potser la mes còmoda des de Barcelona agafar la A-2 fins a Igualada i des de allí la carretera que va a  Santa Coloma de Queralt, Blancafort i La Espluga de Francolí.  Uns 130 Km des de Barcelona.

Poblet lloc en que tots els itineraris coincideixen.
Des de La Espluga de Francolí se segueix la carretera que va a  Prades,  la  carretera   "T 700"  a poc mes de 2 Km trobem un desvio a ma esquerra amb una curiosa i gran "Creu de Terme" de fusta, rètols que indiquen que entrem en la  ""Vall de Castellfollit"  i al centre d'Informació del  "Paratge Natural" .

Seguim per aquesta carretera passant per el punt de Informació, mes endavant veurem un petit rètol, a ma esquerra  que ens indica "Itinerari Geològic"   davant del rètol i una mica abans  tenim lloc per aparcar els cotxes.

Aproximació a Peu

Per anar al "Roc de Ponent" seguir aquest camí  (Itinerari Geològic) que voreja el riu cap a munt per al poc creuar-lo   i començar a remuntar per l’altre costat camí mol marcat i treballat fins arribar a la "Cantera" ara el camí es un xic mes estret però mol ben arreglat, puja de valent fins arribar a la tartera, ara es un xic menis treballat, però fàcil de anar seguint, a mig recorregut el camí passa a uns escassos 2/3 metres del peu de la "Aresta GER" del Roc Ponent, Uns 30 a 45 minuts.

Baixada  del Roc Ponent
Se segueix el llom del cim fins una mena  de petit collet (uns 30/40 metres) davant un petit camí porta a un cartell explicatiu i a la nostre esquerra trobem unes fites que marca un fresat camí de baixada per la petita tartera, fins arribar al peu de via, a partir de aquest punt seguir el mateix camí que a la pujada. Uns 0,45 a 1,15 h.