dilluns, 20 de juny del 2016

Roc Ponent
Via : Aresta GER

Descripció de la via

Primer llarg : Se surt del costat del camí i és pujant uns primers blocs fàcils que ens porten al peu d'una doble fissura, un xic d'adherència i uns bons agafadors per sortir, ens col·loca a sobre una cornisa i anem a l'esquerra un preciós díedre amb dos pitons que em fa suar una mica, res que no s'arregli amb una bona tibada del vell pitó, també bons agafadors per sortir i anar per una cornisa a la dreta, a un còmode arbre a on fer reunió. 25 metres, 4 vells pitons, IIIº / IVº+ / IVº / Vº / Ao / IVº / IIIº+.

Segon llarg : Mirant la paret una petita xemeneia ens indica el camí els primers metres són de molt bon fer i al cap de munt un pas més exigent, es poden posar tascons per protegir-lo bé, anem pujant per terreny menys difícil fins a trobar a l'esquerra una placa tombada amb uns vells pitons per protegir-la, un cop arribat al segon és interessant treure les cordes del primer per evitar el frec, tenim una sabina que dona una opció extra.

Ara un còmode flanqueig a l'esquerra ens porta a un gran replà amb un gran arbre a on muntar la segona reunió. 28 metres, 3 pitons, Vº / Vº+ / IVº / IVº+ / IIIº / IIº-Iº.

Tercer llarg : Se surt cap a la dreta a trobar la base d'un marcat dau, al seu peu és possible posar algun tascó que ens asseguri el pas per la dreta de placa fina, un cop a sobre el dau, després amunt per terreny menys difícil fins a un altre arbre en una semi cova molt còmoda. 20 metres, 1 pitó, IVº / Vº / IVº - IIIº.

Quart llarg : Se surt per la dreta a trobar l'aresta i recte amunt amb una escalada de blocs que cada un d'ells és un petit ressalt, molt maca i de grau amable, al cap de munt anem un xic a l'esquerra a on una grossa sabina ens dona l'opció de fer una reunió prou còmoda. 30 metres, neta, IIIº+ - IVº.

Cinquè llarg : Anem a la nostra esquerra tot aprofitant una reunió de paràboles per assegurar un tram un xic delicat, els més prims poden passar entre la paret i un arbre i pujar per l'esquerra, els que no som tan prims pujar amunt aprofitant uns mini esglaonets a la dreta de l'arbre, pels dos costats s'ha d'arribar a una petita sabina que es veu des de sota, uns passos encara delicats i després la cosa s'humanitza, anem a la dreta i remuntem per uns blocs, tot seguint l'aresta, fins a una àmplia rapissa amb una bona alzina per fer una molt còmoda reunió. 35 metres, 1 xapa 2 pitons, Vº / IVº+ / IVº.

Sisè llarg : Recte amunt fins a trobar la creu, per unes llastres inclinades i fàcils. 20 metres, neta, IIº - Iº.

Baixada

Se segueix el llom del cim fins a una mena de petit collet (uns 30/40 metres) davant un petit camí porta a un cartell explicatiu i a la nostra esquerra trobem unes fites que marca un fressat camí de baixada per la petita tartera, fins a arribar al peu de via, a partir d'aquest punt seguir el mateix camí que a la pujada. Uns 0,45 a 1:15 h.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.