dissabte, 13 d’agost de 2016

Bergada
Aguda gran
Via : Del Quicu
 Ens estem acostumant a les aproximacions fàcils  i a aquesta zona ... be som animals de vies BEB..... Toca el Sol ..... però menys, reunions còmodes i tota la via esta acaronada per la suau brisa .... dia perfecte.
Em despisto un xic al sortir del cotxe i quant atrapo als companys, segons ells a peu de via .... em trobo al peu de un mur "infranquejable" amb un pitó a toca del nas ..... res mes a la vista....
El Martí al  L - 1
Companys que No, que nosaltres per aquí no hi entrem ... apa tornem a la pista i un metres mes amunt ens embranquem er un petit bosquet .... res 100 metres a tot estirar i ara si... ara es veu una pedra mes ajaguda  i amb dues xapes encantadores a toca .... anem be per aquí SI....
Recoi el "Jefesito" ja esta a punt de sortir, mentre la resta de gent normal encara estem pensant com es fa això de posar els Gats...!!!!
L'Esteve al  L - 2
Com una fura surt amunt i la veritat es que va fen bastant be, desprès nosaltres al darrera bufarem una estona.
Un cop a la reunió mentre estic mirant i contant les cintes recuperades, el Blog obliga... , el Mini "Jefesito" surt esperitat cap a munt, quina colla de sàtrapes que me ha tocat...!!
al pocs metres de sortir un pas a l’esquerra li fa sua la cansalada i es que al noi li costa posar l’estrep, finalment el fa i el tros que supera un petit llavi també el passa en Ao sense treure l’estrep .... això si bufa com un condemnat, Jo de segon faré un pas de Ae i la resta Ao sense problemes que ja no estic per farda de res.....
El Guillem al  L - 3  (foto Martí)
Per fi em deixant fer una que surt per un  esperonet  llis i polit per el pas dels fanàtics de la escalada, per sort les xapes estan a la mida justa per fer un clamorós A0 desprès anant fent fins sota un gran arbre .... entro per la dreta uffff  un  xic llis .... entro per la esquerra uffff un xic desagradable...... quina collonada .... per el mig del arbre i les branques a una còmoda reunió.
El darrer llarg mel deixant fer a mi i se surt per terra i pedra a trobar un arbre amb una baga desprès de barallar-me amb el arbre un tros de pedra amb una xapa i recte amunt a trobar una bretxa un xic abans del cim, aquí trobarem una bona reunió i el llibre registre.
Els darrers metres

Descripció de la via
Primer llarg  :   Se inicia per una sèrie d’esglaons ben assegurats, per depares anar una mica a la dreta i trobar una placa vertical que dona pas a un díedre-xemeneia curt, però mol maco, un bon arbret ens dona un cop de ma. 30 metres, 12 xapes 1 cinta, IVº / Vº / IVº+ / Ao-Ae / Vº / Ao / Vº

Segon llarg  :  Se surt per l’esquerra de la reunió uns passos macos, fem un pas de flanc a l’esquerra, un pitó una mica amagat, i amunt, no es fàcil però et pots ajudar de les xapes al gust, pas de sortida un xic explosiu i 3 xapes mol seguides per fer un lleuger desplom se surt amb passos fins que es poden endolcir segons la atracció que tinguis per les xapes, entrada fina però ajaguda a la reunió. 28 metres, 12 xapes 2 pitons 1 pont, va oscil·lant entre el Vº i el Ao al gust

Tercer llarg  :   Recte amunt per el mig de la reunió ve un tram de placa una mica suada, que es pot amanir al gust amb les xapes, se surt una mica a la dreta per pujar recte a situar-se sota un gran arbre, que es pot passar per el mig i a la dreta trobarem la reunió. 20 metres, 7 xapes 1 pont,  Ao - Vº / IVº / IVº+.

Quart Llarg  :  Sortida  per una canal terrosa de baixa dificultat una baga en un arbre i un cop passat el arbre  una pedra amb una xapa marca el camí una mica a la dreta i desprès recte amunt per terreny fàcil fins una petita bretxa amb una reunió amb cadena i pot registre, 20 metres, 1 xapes 1 pitó , Iº - IIº / IIIº  /  IIº - IIIº.

Descens : Nosaltres em seguit la via, les reunions estant preparades per rapelar, ràpels de 20 - 24 - 28 - 28 metres

Per l’aproximació i mes informació clicar aquí :