divendres, 10 de setembre del 2021

La Nou de Berguedà

Les Agudes

Aguda Gra

Via  :  Normal ( Baldiri)

La via

Primer llarg  :   Una mini xemeneia que es puja per la dreta de una "placa dedicada". Se supera amb bons agafadors, xapant a la nostre esquerra un cop per sobre de la segona xapa la cosa es posa mol dreta, nosaltres em fet 3 passos de Ao i amunt, sortida amb presa de sabina terreny fàcil fins trobar un químic i una curta xemeneia amb una assegurança sense xapa, si ets llargueres pots arriba a una bona xapa un pam mes amunt, si no ho ets ... es pot posar una xapa recuperable que ens ajudarà en aquest pam, desprès sortida maca i baixant la dificultat fins trobat 2 químics a on fer, còmodament, la reunió. 23/25 metres, 7 xapes, IVº / Vº / Ao /  IIIº / Vº / Ao /  IIº
 Segon llarg  :  Al davant una fissura en "S", se arriba per terreny relativament còmode fins posar-se de peus a sobre un bloc, una entrada, dreta però no gaire difícil  per arribar a la xapa, desprès una sortida a mirar fins que trobes un agafador vertical, a l’esquerra, en que cap tota la ma i.... amunt, un tros mes còmode i una pedra vertical amb un altre xapa per sortir a una mena de rapissa a on trobem uns altres dos químics per fer la reunió. 25 metres,  3 xapes, IIIº / IVº / IVº+  / Ao  / IVº+ / IIº.
 Tercer llarg  :  Es per terreny relativament fàcil i fa un parell de terrasses fins arribar al cim, al davant del pal del cim una xapa al terra ens serveix per fer reunió. 16-18 metres, IIº-Iº.
 Descens : El primer tram lo em desgrimpat, això si amb la corda que som mol covards. Desprès dos ràpels de les dues reunions amb dos químics amb anella cada una d’elles, 25 i 20 metres cada un d’ells.

Per l’aproximació

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.