dilluns, 18 d’octubre del 2021

Malanyeu

Paret del Davessó

Via  :  Francesc Sunyol

La via esta be, no recordàvem els 3 / 4  metres molt difícils del primer llarg, bonic el segon i el tercer, en comptes de anar uns metres a l’esquerra i desprès amunt, un tram que l’anterior vegada vam posar un estrep i un pas de agafar-se, em decidit sortir recte amunt, una xapa de assegurança, ( 2 o3 metres de la via Escorpí) per desprès anar a l’esquerra fins trobar el recorregut de la Francesc Sunyol, això ens deixa al peu de la bonica placa final, així queda tot el llarg mes homogeni i es mol bonic, ep... per el nostre nivell.

Queda a l’esquerra i al inici de la característica Piràmide, a l’esquerra la "Amics de Malanyeu" com a via coneguda i senyalitzada amb “AM”, entre mig un munt de línies de vies.

Al peu de via les inicials "FS".

Primer llarg  :   Es veu una corrua de xapes que pujant bastant rectes, pedra de mol bona qualitat amb bons agafadors i mol ben assegurada, arribar a la sisena i setena xapa es el tram mes difícil i a on cal esmolar les ungles, de totes formes les xapes estant a 2 o 2,5  metres, desprès la via va cap a l’esquerra per al final fer un clar i curt flanqueig a l’esquerra que ens porta a la reunió amb anelles de ràpel, dos metres a l’esquerra, restes de una sabina i a un ampli i còmode replà, aprofitem la primera xapa del següent llarg per fer aquí la reunió mol mes còmoda. 28 metres, 9 xapes, IVº+  /  Vº  / Vº+ / Ao  /  Vº+  /  Vº  /  IVº+.

Segon llarg  : Se surt amb un flanqueig a l’esquerra, si se agafa una mica baix es un xic mes difícil, a la quarta xapa es segueix recte amunt per una placa bonica, bonica amb bons agafadors i dreta, es el plaer de la escalada, una rapissa i un altre placa bonica, fins un gran i còmode replà. Reunió amb anelles de ràpel. 30 metres, 8 xapes, Vº- /  IVº  /  IVº+.

Tercer llarg  :   La via va a l’esquerra, per un tram amb Ae i Ao (per nosaltres), si sortim recte amunt una xapa es assegura una bonica placa de grau mes amable, es de la via “Escorpí” son un cop al cap de munt de aquesta placa ens trobarem en una curta canal a la nostre esquerra la sortida del tram de la via, aquí ens retrobem per fer la placa que resta que esta mol ben assegurada amb 5 xapes fins la reunió pedra mol bona i bons agafadors.  Al cap de munt de la placa trobem un pas una mica mes fi, sort de una sabina que ens dona un cop de ma. 25 metres, 6 xapes,  IVº  /  IVº+ / IVº.

Descens : Nosaltres em baixat seguint la via, de forma mol neta i fàcil. 3 ràpels que no arriben als 30 metres cada un de ells.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.