dijous, 2 de juny del 2016

Lo Puro
Via : Aventafocs
La Via
Una mica abans del final de la carretera surt un camí, curt i dret que puja per la directe al peu de Lo Puro i que surt de pet al peu de la via.
Primer llarg  : Es veu clarament una xapa al davant del camí de pujada, sortida enganyosa, ja que les presses de peu estan una mica suades,  arribar a la segona xapa ja dona la talla desprès unes fissures verticals i una mica mes enllà de la vertical ens fan sua per arribar i sortir de la tercera xapa, una mica de equilibri i agafem la quarta per fer un flanqueig a la dreta i pujar una mica mes relaxats fins a la reunió. 16 metres, 6 xapes, Vº / Vº+ (i Ao) /  IVº+ / IVº.
Segon llarg  : Davant tenim un bonic díedre, arribar al seu peu es còmode i el inici agraït, al mig un pas que requereix una certa elasticitat de moviments, si no es te es pot fer el parell de metres per la placa de l’esquerra, una vegada superat el pas seguir un parell de metres mes i desprès sortir a la dreta a on trobarem una còmoda reunió amb anelles de ràpel. A la dreta un altre reunió amb una corda fixa que ve de la dreta. 15 metres, 5 xapes, IVº / Vº / Vº+ / Vº / IVº+.
Tercer llarg  : Recte a munt seguit la vertical de les reunions, es van fer graons que oscil·len en la dificultat, la qual es mes moderada i es gaudeix de un bon llarg amb agafadors mes generosos, arribem a un arbre i el superem un xic a la esquerra per desprès tornar a la dreta i fer la entrada a la reunió per la nostre dreta, es una bonica reunió en una llastra i amb dues xapes i un pitó vell que dona fe de la antiguitat de la via. Les  assegurances son escasses però es pot amanir al gust. 30 metres, 6 xapes, IVº - IVº+ /  IVº+.
Quart llarg  :  Se surt recte amunt de la reunió per arribar a la primera xapa, desprès anem cap a la dreta, amb un curt però bonic flanqueig a la esquerra fins arribar a terreny mes còmode i pujar recte a munt fins el cim del Puro. 15 metres, 5 xapes, Vº /  IVº+ / IVº.
Descens : Nosaltres em baixat per la via amb un ràpel de 45 metres fins la R-2 i un de 25 metres fins el peu de via, risc de que les cordes es quedin travades al cim de Lo Puro.
Suggeriments de vies per anar-hi a la resta
Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.

Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :