dijous, 9 de maig del 2024

Santuari de Corbera

Placa de la Llum

Via:  La Gallineta

S'estan de meravella a la terrassa del Bar i encara ens convida més a xerrar un xic. Naturalment... el tema de la setmana "Les Eleccions", bastant d'acord de què tot el discurs d'ara no tindrà res a veure amb el de la setmana que ve. Bastant d'acord que el sistema i els polítics no són de fiar i que cap partit mereix que ens preguem la molèstia d'anar a votar... total per què...?

El Raimon al L - 1
Després faran tot el contrari del que han dit, això si de forma molt diplomàtica de tal forma que encara et preguntaràs si ets Tu el que no ho ha entès. Discrepàncies vàries en què votar, cada un amb el seu propi i personal argumentari que no coincideix en res del que diuen en campanya.
L'Esteve al L - 2

En baixar per fer la tercera part de la sortida BEB (Bar Escalada Bar) encara se'ns allarga més la xerrada, ara toca parlar de "bodes" i de testaments. Molt difícil per mi traslladar aquests temes en lletres. Una cosa queda clara dels tres que estem no més un té el vici de "pensar", el Filòsof ... Per descomptat.

L - 2 el Raimon i a la R-2 l'Esteve

La via està bé, l'hem gaudit i els passos més difícils no són obligats, molt béns  trobada i molt bona feina de neteja, molt bona pedra, com sempre no estem sols, en arribar trobem a l'Asín i el Ramir rapelant la via a la qual anem, ja l'han fet, mentre ells van fent les tres variants de "els Pollets" nosaltres fem els dos primers llargs de la nostra i els perdem de vista, a la nostra esquerra sentim la veu del Baraldés i unes bones caigudes de pedres, tots de la família, sembla quan érem més joves i sempre ens trobàvem els mateixos, a l'hivern, al refugi del Pedra amb el Guarda... el Valentí.

L - 3 entrant a la R - 3 (foto Raimon)

Aproximació amb Cotxe:

Aproximació a Peu:

Dos llocs per aparcar, un a la carretera abans del Santuari, l'altre a sota els prats, camí en mal estat, és un tram prou curt per no exposar el cotxe.
Des dels prats de la dreta (sentit marxa) una fita marca l'inici del camí, remunta un curt tram fins a la carena, després baixa per una canal en sigues sagues curtes i dretes en mig de l'arbrat, fins a sota del peu de la Placa de la Llum, ara el camí flaqueja per sota la paret, passàrem per sota dels diversos inicis de vies, seguir senyals grocs, baixen i sembla que ens allunyem, de la paret, fins a trobar una clariana, ara veurem clarament l'inici comú per la via de "Les Gallinetes" i "Els tres Pollets".
Tot plegat ens portarà a invertir un temps de 10 a 20 minuts segons forma física.

La Via:

Inici amb una xapa i cinta amb el nom de la via "3 Pollets"

Primer llarg: Clarament, una placa no gaire dreta i en diagonal a la dreta, a l'inici fissurada, després més placa, un curt flanqueig a la dreta per entrar a la reunió. 20 metres, 5 segurs, IVº.

Segon llarg: Sortida recta, comú amb la "3 Pollets" fins a la segona xapa, després a l'esquerra, xapa amb cinta vermella, pujar fins a situar-nos a sota un marcat desplom amb uns agafadors extraordinaris, ben assegurada, ara tova flanquejar a l'esquerra bons agafadors per les mans i un parell de soques pels peus, ara toca l'entrada a la reunió, potser el pas més difícil (?) ben assegurat, possibilitats de posar friends, sense problemes. 25 metres, 10 segurs, IVº / IVº+ / Vº - Ao.

Tercer llarg: Se surt per l'esquerra un pas de flanc per creuar una petita canal i situar-se a l'inici d'una compacta placa, uns deu metres mantinguts amb petits forats i adherències per als peus, molt ben assegurada, després baixa considerablement la dificultat i és un plaer pujar per una sèrie de blocs, ferms i amb uns agafadors extraordinaris, uns vint metres fins a la reunió. 35 metres, 12 segurs, Vº - Ao / IVº - IIIº+.

Quart llarg: Comú a la via dels "3 Pollets" Una grimpada còmoda. 20 metres, II+º - IIº.

Tornada: Al vessant contrari de l'escalada es veu un fressat camí que ens portarà de pet al cotxe en uns 5 a 10 minuts segons forma física.

Vies per la Canalla a Montserrat

Vies per la Canalla a la resta

Més Vies per anar-hi

Més vies a la resta

dilluns, 6 de maig del 2024

Normal (sortida per Covid i Neura)

04-05-2024

Sant Llorenç de Montgai

Paret del Pont

Via: Normal (sortida per Covid i Neura)

Tornem a esmorzar a Bellcaire i ja començo a neguitejar-me, un altre cop en faran pujar a la via del tren …? És que cada vegada se’m fa més antipàtic el curt tram que puja pel pedregar final, en fi si la canalla vol ...!!

Finalment, he pogut desviar la seva atenció cap a una via que sembla que ells no havien fet (?) a la Paret del Pont  la via Normal, per a on sortirem ja es veurà.

El Joan Marc al L - 1

L’esmorzar de forquilla i ganivet, com no podia ser d’una altra forma, relaxat cigaló tot renegant una mica de les pròximes eleccions i de tots... tots els polítics i les respectives conhortes de funcionaris.

El Guillem al L - 2 (foto Raimon)
Ara em ve a la memòria una dita que es deia quan era menys gran. Agafa un buròcrata, dóna-li una taula buida, un telèfon i cap feina a fer. Al cap d'un mes la taula estarà plena de papers i al cap de dos serà imprescindible, segons els seus arguments i que serà capaç de demostrar amb gràfiques i més coses.
El Raimon al L - 3

En fi, estem a peu de via i ara toca escalar per poder tornar al bar a fer la birra.

Aproximació: Travessar el pont, caminar cap a la dreta uns 10 / 15 metres i pujar un parell de metres per un marge per situar-nos en una àmplia cornisa herbosa amb un corriol que seguirem cap a l’esquerra fins a trobar una vella xapa a l’alçada del melic.

Descripció:

Primer llarg:  Puja més o menys recte  per terreny agradable amb bons agafadors i correctament assegurat, entre la tercera i cinquena xapa el tram més difícil, després per sota d'unes herbes fer una curta diagonal a l’esquerra que ens deixa a la còmoda reunió. 25 metres, 5 xapes,  IVº / IVº+ / IVº.

Segon llarg: Se surt per la dreta per pujar uns 2 / 3 metres per a després per terreny quasi caminat anar a trobar, a la dreta, la base d'un petit díedre, un cop en aquest i a peu pla tenim una xapa en la placa de l'esquerra del díedre, un primer pas molt fi dona accés a uns agafadors d'excepció, el pas fi l'hem superat amb un estrep, la següent xapa una mica lluny (pel meu gust) però amb uns molt bons agafadors, arribada més còmoda a la reunió. 20 metres, 3 xapes, IVº / Iº / Ae / Vº./ IVº+.

Tercer llarg:  Se surt cap a la dreta en horitzontal per una rapissà còmode, trobarem algunes xapes d'altres vies que travessant la cornisa, al final de la cornisa es baixa un parell de metres i es fa un curt flanqueig per anar a trobar una andròmina de ferro, un xic més enllà una còmoda reunió amb la inscripció "Covid-19" aquí que farem la reunió . 30 metres, caminant  / IIIº.

Quart llarg: Sortida recta amunt difícil, pas d'antena i dos passos d'estrep per arribar a una tercera xapa i posar-nos a sobre d'aquesta placa, ara anem seguint un petit esperonet que té alguns passets fins a sota del bonic esperó, en aquest punt i per donar-li més emoció hem passat a l'esquerra a la via Neura que té alguns passos interessants fins a fer els darrers dos metres comunes les dues vies. 30 metres, 7 xapes, Ae / Vº / IIIº - IVº / Vº / IVº.

Baixada, seguir un camí que surt a la nostra esquerra i que ens porta a la carretera.