diumenge, 7 de juliol del 2024

Santa maria de Corbera

Placa de la Llum

Via : Àvies - variant Iaies

Avui el dia està lleganyós i això s'encomana sort que els companys Freixes i Santi ens empenyen a pujar amb ells, encara que, per un altre via, ells marxaran cap a casa quan nosaltres encara estem per començar el darrer llarg.

El Martí al L-1

Avui no hem tingut gaire xerrameca i hem estat una mica gossos. En baixar, ja una mica més espavilats ha sortit, molt per sobre, el tema de xafarderia política actual, quines merdes i quina sensació, per als que estem fora del món dels partits polítics, de la marraneria i de la hipocresia que hi ha. Estem farts, però no tenim ni idea de com es pot sortir.

El Guillem al L-2 (foto Martí)

Per donar una mica de vidilla a la tertúlia post escalada ens fiquem una mica amb el nostre "Filòsof de butxaca"... ei!! de bon rollo, que ens l'apreciem molt i molt, a més tenim en alta consideració les seves opinions, quan el deixem parlar i és que mentre ell es pensa el que ha de dir, ja han sortit dues o tres veus cridant i no deixant-lo parlar.

L - 3

La via és una variant de tot el segon llarg de la via Àvies. La primera reunió la farem uns metres abans d'arribar a la reunió de les Àvies, en un lloc prou còmode, d'aquest punt segueix recte amunt primer un esperonet i després una placa que anirem pujant al cap de munt una reunió que es veu prou incòmode i que permet sortir per la part final de l'Aresta Espinalbet, si des d'aquesta reunió anem uns dos o tres metres, fàcils, a la nostra dreta trobarem la R-2 de les Àvies molt més còmoda i podrem fer els dos llargs finals d'aquesta. Queda un itinerari prou bonic, des del meu punt de vista. Des del nostre punt de vista aquest segon llarg s'adapta més a nosaltres que l'original que és més exigent. Està ben assegurat i amb bona pedra en general. Faria falta un petit telefèric per baixar a peu de via i un altre per arribar al cotxe, però potser és demanar massa...?

L - 4 (foto Martí)

La graduació que poso és agafant-me a tot el que sigui de colors. Per exemple : "Vº/Ao o Vº-Ao" vol dir que en arribar a la xapa o baga i posar la cinta m'he agafat a la mateixa i he aprofitat al màxim aquesta ajuda. Així o faig i així ho explico.

Aproximació

La via:
Està situada entremig de la via "Aresta Espinalbet" i la via els "Iaios". Els deu primers metres són comuns a l'Aresta Espinalbet.
Primer llarg: Placa tombada amb la pedra una mica llefiscosa, quan es posa dret la pedra es posa millor, ben assegurat a sobre l'Aresta Espinalbet marxa cap a l'esquerra i les Àvies a la dreta en marcada diagonal, al mig trobem la reunió de la variant "Les Iaies". 15 metres,4 segurs, IVº / IVº+ / IVº / IIIº / IIº.
Segon llarg:
Recte amunt per un petit esperó, després anar un xic a l'esquerra i pujar amunt, més amunt tornarem al mig de la placa, una xapa marca el pas més difícil per arribar-hi i sortir d'aquest, ara anirem una mica a la dreta per tornar a l'esquerra en un parell de passos de pura adherència que ens porten a una petita rapissa amb una reunió un xic incòmoda, millor anar tres o quatre metres a la dreta a fer una còmoda reunió ja en la línia de la via de les Àvies. 32 metres,11 segurs, IVº - IVº+ / Vº - Ao / Vº+ / Iº.
Tercer llarg:
 Recte amunt, els dos primers metres els més difícils del llarg, ben assegurat, després placa amb fissures horitzontals i bons agafadors, al cap de munt a la dreta en una marcada diagonal ascendent fins a la reunió. Aquest darrer tram la dificultat baixa considerablement, un xic terròs a falta d'una bona pluja que ho arreglarà, ben assegurat. 18 metres, 7 assegurances, IVº+ / IVº / IIIº+ / IIIº.
Quart llarg
: Recte amunt seguint una bonica fissura, fins a un petit arbret que marca l'inici d'una curta placa ben assegurada, la sortida de la segona xapa fins a arribar a un altre petit arbret és el pas més difícil del llarg, després baixa la dificultat, l'itinerari segueix cap a l'esquerra fins a sota un tram més net i amb certa dificultat, atenció l'inici d'aquest tram té la part a on posem els peus un xic inestable i amb el pas de la gent segurament es perdrà, hem posat un friend mitja. Recte amunt ens porta al passamà de la via "Aresta Espinalbet" hem anat per la seva dreta fins a arribar a l'aresta cimera. 25 metres, 4 assegurances, IVº - IVº+ /  Ao + / IIº / IIIº+ / IIº.
Baixada:
Ara anirem uns metres cap a la dreta fins a trobar el camí de baixada en el vessant oposat al de l'escalada.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.