diumenge, 29 de setembre del 2024

Placa de la Llum (Retrobada)

27-09-2024

Berga
Santa Maria de Corbera
Placa de la Llum
Via : Placa de la Llum (Retrobada)

Per diversos motius mecànics (cotxe) he estat més de dos mesos sense sortir i collons sí que es nota quan ja ets un iaio total
El Ferran i el Love em passen a recollir per casa i enfilem al Bar de Berga a on ens trobarem a l'Esteve i als cigalons s'apunten el Freixes i el Santi, després de tants dies sense veure'ns ens posem al dia de quines pastilles segueixes prenent, t'han tret alguna...? no, m'han posat una més i etc ... etc.
El Ferran, darrera l'Esteve al L - 2
Repàs de les lesions i dolors generals una mica de crítica de tots els que no hi són al bar i així anem passant fins que no queda més remei que anar a fer un tomb per la pedra, a veure si encara hi és.
La Baixada com sempre dreta, incòmoda i ràpida. Peu de via, trobem al Pere Lluís que està fent-la "nostre" via, però no hi ha problema, crec que ells ja han fet avui, tres o quatre i volen fer tres o quatre més. O això m'ha semblat entendre, en fi no feu cas que l'oïda és una de les coses que també es fan velles.
Ara ens afrontem amb el problema gros del dia, mira que som rucs ens passa quasi sempre que venim i no aprenem. Aixequem el cap i tot és molt "tieso" i si ens tornem a fer un altre cigaló al bar...? Fins que recordem per a on hem baixat i que per tornar al cotxe hauríem de fer-lo de pujada. En fi, anirem pujant, com puguem, per la pedra.
L'Esteve i el Guillem al cim (fot Ferran)
Crec que aquest cop no he deixat d'agafar-me a tots els agafadors de colors, sense cap mena de discriminació, xapa, pont de pedra, baga podrida, etc.
El grau de la meva ressenya està posat contant que me he agafat a tot.
Amb Cotxe
Aproximació a Peu:
Dos llocs per aparcar, un a la carretera abans del Santuari, l'altre a sota els prats, camí en mal estat, és un tram prou curt per no exposar el cotxe.
Des dels prats de la dreta (sentit marxa) una fita marca l'inici del camí, remunta un curt tram fins a la carena, antic camí per anar a rapelar-les, després baixa per una canal en sigues sagues curtes i dretes en mig de l'arbrat, fins a sota del peu de la Placa de la Llum, ara el camí flaqueja per sota la paret, aquí veurem un parell de fissures equipades amb tacs de fusta, una mica casolans, crec que encara estan en construcció, després trobarem l'inici comú per les vies "El diedre" i "Aresta Espinalbet" un xic més endavant una curta canal, set o vuit metres, ens porta primer a la via "Placa de la Llum" i després la via dels "Iaios". Si seguim pel camí transversal trobarem l'inic d'una via en construcció i una mica més endavant la via dels "Tres Pollets".
Tot plegat ens portarà a invertir un temps de 10 a 20 minuts segons forma física.
La Via:

Primer llarg: Peu de via les lletres "P.LL." i una cinta amb el nom. Pujar recte per placa senzilla per anar a la dreta a trobar la plataforma de l'antiga R-o seguir per l'esquerra de la plataforma una xapa marca l'inici, un parell de metres amunt i després a la dreta per posar-nos a la vertical de la placa, un forat pel peu dret, tres assegurances ara toca pujar recte, més o menys, al mig un tram menys difícil es pot posar alguna baga. 30 metres, 11 segurs, IVº / Ao – Vº / IVº+ / IVº.
Segon llarg:
Se surt recte amunt, per la dreta d'una soca seca, a l'esquerra de la mateixa i a sobre una xapa, difícil entrar i difícil sortir, podem ajudar-nos amb un estrep, després recte amunt, trobarem bons agafadors a dreta i esquerra, és qüestió d'escollir els millors, arribem a un petit arbret, ara anar a l'esquerra per una petita cornisa per als peus fins a situar-nos a l'inici d'una altra placa de canaletes, primer per l'esquerra i centre, després l'entrada a la reunió per la dreta o el mig, a escollir,  aquí un altre pas difícil. 30 metres, 14 assegurances, Vº- Ao / Vº - IVº+ / Vº.
Tercer llarg:
Recte amunt amb tendència a la dreta per evitar una petita visera, després amunt seguint la pedra, trobarem algun arbre llaçat a la nostra dreta. 25 metres, 5 segurs, IVº-- / IIIº - IIº.

Tornada: Al vessant contrari de l'escalada es veu un fressat camí que ens portarà de pet al cotxe en uns 5 a 10 minuts segons forma física.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.