tradueix a :

dijous, 12 de març del 2026

Punyetera Broca

 11-03-2026

La Noguera

Sant Llorenç de Montgai
la Piràmide
Via: Punyetera Broca

Birres i Pensaments

Tenim un principi de xarrada que ara sembla que s'ha confirmat per part del “Xèriff” sobre com s'acabaria la guerra, per tant, l'obvio, tampoc és que dediquéssim gaire temps a xerrar d'aquest tema.

La segona part  és més interessant pels europeus, a veure no hem fet prediccions, simplement hem expressat el que creiem que és i el que veiem com una oportunitat.

El Martí al L-1

Creiem, sense cap base tècnica ni coneixements privilegiats, que la Unió Europea ha consolidat el tema econòmic, és a dir anem, més o menys, a la una tots plegats tant amb la moneda com en el comerç. També ha consolidat el moviment intern de les persones. És un desastre en unitat política de cara a l’exterior. De portes endintre considerem normal i bones les múltiples diferències de punts de vista i de criteris. Així que tenim dues potes importants Econòmica que funciona i política que no funciona.

Hi ha una tercera pota important en un continent com el nostre la unitat Militar total i ens sembla que aquests moviments que patim amb Ucraïna i amb el “Xèriff” poden fer que aquesta pota avanci, ja veurem tampoc és fàcil que passi.

També una altra pota important és l’autosuficiència del continent en quasi tots els aspectes de l’energia, alimentació, producció industrial i dels nous productes d'IA.

En fi, com sempre acabem dient que som una generació privilegiada, no hem patit cap guerra, hem anat de menys a més i gaudim d'una situació que ens permet anar fent, sense extres, però bé.

L'Esteve al L-2

Conclusió.... Que ens duri uns quants anyets més, tampoc ens queden tants.

via: Punyetera Broca
Aproximació a peu: Des de l'aparcament de La Formiguera seguir el gran camí que puja a les excavacions i seguir-lo entre 30 segons i un parell de minuts, segons aptituds físiques, el peu de la paret del triangle queda un parell de metres a l'esquerra.
La via:
Primer llarg : Situats al peu de la pedra, un parell de metres a l'esquerra a donar la volta a un petit arbre, després recte amunt fent petits esglaons amb uns agafadors d'escàndol, a poc a poc va perdent verticalitat tot continuant fent esglaons cada cop amb menys verticalitat fins a la reunió que queda a la nostra vertical i a l'esquerra de les altres dues vies. 30 metres 9 xapes IVº / IVº - IIIº+ / IIº
Segon llarg : Amunt seguin les xapes de més a l'esquerra, trobem algunes velles xapes amb un pegat groc, a la meitat un pas un xic més difícil, ben assegurat, i seguir amunt per les xapes de més a l'esquerra. 20 metres, 6 xapes, IVº-- / IVº+ / IVº
Descens per darrere, caminat fins a l'aparcament de La Formiguera.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta 

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat. 

Per La Canalla a Montserrat  

Per  La Canalla fora de Montserrat