dilluns, 20 de novembre del 2017

Jardin d'Été
Via  :  Tik Sab
2017-11-04
Un bon començament, encara impregnats dels sabors de aquest reco de mon, els 4 companys mes valents seguiran uns metres mes amunt del peu de la nostre via i aniran amb fermesa per fer la via "Berber" fins a dalt de tot, amb lo que faran una bonica via tota equipada i de grau suportable, els seus 10 llargs i la llarga baixada ens fan repensar als 3 restants,
El Ismael al  L - 1

que finalment farem la via "Tik Sab" de 4 llargs i grau similar.
Durant una bona part del recorregut anem en paral·lel i mol a prop lo que ens permet anar xerrant entre nosaltres, ells aniran mol mes rapits i aviat els perdrem de vista.
El Guillem al  L -2  (foto Ismael)

La roca "Excel·lent" amb una adherència "Extraordinaria" i mol bon equipament ens faran gaudir d’allò mes.
L - 4
Situació :
Travessar les Gorges per la carretera i al seu final anar a la dreta travessar la llera de el riu i remuntar just per els marges del horts, remuntar uns 15/20 metres i trobarem el nom "Tik Sab" picat a la pedra, marca el inici de la via.
Descripció de la via :
Primer Llarg  :  Nom picat a la pedra, els 3/4 primers metres son una grimpada fàcil fins una còmoda rapissa a la que espot accedir, caminant per la dreta. A partir de aquí ja se escala mol còmodament fins el peu de una placa dreta que te un parell de passos fins, però mol ben assegurats, màxima dificultat del llarg i probablement de la via, un pas a l'esquerra per tornar ràpidament a la dreta i recte amunt fins entrar a la reunió. 40 metres (des de  el nom picat), 6 xapes, IIº / IIIº /  IVº / IVº+ / IIIº / Vº / IVº.
Segon Llarg  :  Recta amunt per plaques i fissures fins el peu de un petit gendarme, es puja per el davant, placa mol maca amb mol bons agafadors, dreta fins el punt que sobrepassa la vertical, mol ben assegurada, reunió a sobre. 25 metres, 6 xapes, IVº / IVº+ / Vº - Ao /  IIIº.
Tercer Llarg  :  A sobre de la reunió trobem un bloc que passem per la dreta, a on trobarem un pitó, placa bonica amb una fissura a l'esquerra de les xapes, uns passos de bavaresa i anar combinant la placa amb la fissura, reunió no gaire còmoda. 27 metres, 1 pitó 6 xapes, IVº / IVº+ / Vº / IVº+.
Quart Llarg  :  Una placa preciosa, en que es van alternat plaques a quina mes agraïda, de la primera a la segona xapa el pas mes fi, la resta un plaer, lleugera tendència a la dreta fins sota la reunió un tram recte per entrar-hi a la reunió, en que la dificultat baixa un xic. 30 metres, 10 xapes, IVº / IVº+  / IVº / IVº-.
Descens :
Ràpels seguint la via, totes les reunions tenen anelles de ràpel.