dijous, 6 d’abril del 2017

Berga

La Solana de Queralt

Via : Arnau - Oleguer
Avui no estem gaire convençuts, no tenim gaires referències d’aquesta via, mes aviat poques i mol genèriques dels aperturistes, sense referències i de una cordada de "Màsters" que son massa bons per ser de fiar, finalment trobem un company que ens la recomana per que anem i que no patirem, tampoc dona gaires referències però el coneixem i sabem de quin peu calça per poder-nos atrevir a anar.
L'Esteve al  L - 1

Desprès de fer-la,  he de dir que es permet fer trampes amb certa comoditat, si ets "Gat Vell", la graduació que Jo poso es agafant-me a les presses de colors a on ho he cregut convenient, així que els que aneu mes forts en algun pas heu de pujar mig grau mes.

També heu de tindre en compte que a on poso "Pitons" vol dir "Andròmines Variades",  sembla com si haguessin buidat el taller de un manya jubilat.

El Martí al  L - 2
Desprès  de un bon esmorzar a Berga bar Frankfurt al Passeig de la Industria, encetem el camí amb pas cansi, finalment aconseguim arribar al cartell que ens dona la benvinguda, i un curt tram de corda fixa que ens ajuda a arribar a la R-0. Entre 15 i 45 minuts segons forma física.

La nostre curta experiència en vies de aquest sector no es per llançar coets, mes aviat es una mica de "Rostolls"  i amb aquesta idea encetem la via, he de reconèixer que al acabar tots coincidim que NO es un Rostoll, que esta mol encertada, ben assegurada, amb pedra de bona a molt bona en general i certament variada i divertida.
L - 3
Tres parts mol diferenciades.
El primer tram el formen els tres primers llargs, amb variacions del tipus de pedra, encara que solida i que concentra el màxim de dificultat, sobre tot el primer llarg, amb una entrada a una rapissa, dalt de una fissura-díedre que es la pera, tens la còmoda rapissa a l’alçada del màlic i no saps com fer-ho per arribar, un ho ha fet de genolls, el altre posant el cul i el primer levitant, be la segona curta i intensa, la tercera te una sortida de la reunió fina, fineta i desprès millor
L - 4

El segon tram es mes de tràmit, però divertit, un quart llarg rostollero, sense passar-se, un ràpel fàcil - curt i volat, un tram, curt, pedestre i a començar a escalar.
L - 4  i  R - 5 (foto Martí)

Tercer tram, un primer llarg extraordinari, quin treball de neteja, xapo, però mol xapo per els aperturistes, ha quedat un llarg precios .... hayyyy,  lo següent  sort que es mol curt, però quan treus el cap i mires et quedes "acollonido"  lo he passat penjat com un xoriço, això si desprès es allò de ..."no era per tant"  fes foto ..... fes foto etc  i la darrera es de traca i mocador.
L - 5 (foto Esteve)

Sortida caminat fins el mirador, suau baixada fins el aparcament a on tenim un cotxe i al Passeig a fer la "Birra"
L - 7 (foto Martí)
Descripció de la via :
Primer llarg  :  Comença en una plataforma al cap de munt de una curta corda fixa ja es veuen les assegurances als pocs metres un pas rar però franc dona pas a una fissura-díedre amb pedra de còdols grossos però ferms situats al cap de munt uns passos fins i els agafadors millorant, ara em de anar a la dreta per sota de uns arbres, baixar un parell de metres i al davant tenim una placa amb una xapa, de front impressiona, un cop posats a la placa aquesta es deixa fer fins a la reunió. 30 metres, 5 xapes 6 pitons, IVº / IVº+ / Vº - Ao / IVº+ / Vº.
Segon llarg  :  Se surt cap a la dreta per pujar una mena de díedre, a la meitat es va a l’esquerra i desprès es torna a la dreta per entrar a la reunió, la pedra a canviat  i deixem els còdols. 15 metres, 4 xapes 1 pitó, IVº /Vº - Ao / Vº.
Tercer llarg : Sortida recte amunt amb un parell de passos mol fins, desprès se humanitza i fem un flanqueig horitzontal a la dreta, mol còmode, al extrem un tram mes dret i maco fins arribar a una sèrie de blocs, desprès 4/5 metres caminant per arribar a la R-3. 45 metres, 4 pitons 6 xapes, Vº+ - Ao / IVº+ / IIIº / IVº+ / IIIº - IIº / caminar.
Quart llarg  :  Se segueix amunt per una cresta - llom fins que trobem, a la nostre dreta un passamà que ens porta a la R-4/ràpel, un xic incomoda. 40 metres, 1 pitó 1 baga 1 xapa, Iº- IIIº  / passamà.

Ràpel de 25 metres, desprès seguir un camí quasi horitzontal de uns 15/20 metres (aproximadament) , al seu final pujar un parell de metres i estem al peu de paret, assegurança ben visible.

Cinquè llarg  :  Recte amunt per unes plaques amb uns agafadors extraordinaris, passem un arbret i entrem en unes plaques verticals i mol netejades, son per gaudir-les. 30 metres, 2 xapes 2 bagues 5 pitons, IVº - IVº+.
Sisè llarg  :  Se surt cap a la dreta, baixant un xic i girant per darrera la reunió, es veu un xic tètric i no es veuen assegurances, un acte de fe i trobem una xapa i desprès un altre, son 5 metres de còdols verticals i amb cara de pocs amics, desprès remuntem una canal fins la reunió. 15 metres, 2 xapes 1 baga, IVº / Ao / caminant.
Sete llarg  :  Se surt horitzontal a l’esquerra, travessant tota la placa fins al final, un pas atletic ens situa a sobre de un espero que seguirem fins al final, pedra i agafadors mol bons. 40 metres, 7 xapes 2 pitons 1 baga, IVº - IVº+ / caminant
Totes les reunions estan amb 2 xapes amb anelles.
Per l’aproximació, descens i mes informació prémer aquí :