dijous, 6 d’abril del 2017

Berga

Bergada

La Solana de Queralt

Bonica Solana, amb un parell de zones de esportiva i una via relativament nova.

Ens apropem al Poble de Berga per la carretera de Manresa i entrem al seu interior tot seguint els cartells que senyalen el camí al Santuari de  Queralt

Situats a Berga seguim els indicadors al Santuari de Queralt, just al abandonar la City trobem el curt tram que ens porta a "Fumaya" tot just en una mena de Coll aparquem, al costat de la vall un petit nucli de castes i al costat muntanya la vella Masia de Fumanya. Mirant al Santuari i a l’esquerra de la  masia de Fumanya, surt un corriol sense senyalitzar però amb marques de pintura verdes i blanques, als pocs metres es transforma en un ampli i còmode camí que va pujant suaument, just desprès (uns 50 metres) de una torre metàl·lica de la llum que queda a la nostre dreta un xic enlairada, trobem, a la nostre dreta un petit tarteram  senyalitzat amb una fita, es el lloc en el que abandonem el còmode camí i ens enfilem tot seguin el tarteram, els primers metres el camí es un xic difús però desprès esta mol marcat, puja dret i no deixa agafar el alè, al cap de munt, ja a tocar de la paret tenim a la nostre dreta un lloc d’esportiva, una mica abans d’arribar el camí segueix cap a la nostre esquerra, fins que torna a girar a la dreta i ens porta de pet al peu de la via Arnau - Oleguer. Un agradable lletreró ens dona la ben vinguda.