dijous, 1 de juny del 2017

Marroc

Gorges del Todgha

Jardins d'Été

Via : Je sais pas qui c'est  (nº 22 pag 53*)

Via . C'est bien tordu tout ça  (nº 23 pag 53*)

Ens pregunta el Julio ...Aguanteu be la calor..? ens mirem i diem patxi patxa, a les hores heu de matinar mes, estem en la seva botiga xerrant desprès de un bon esmorzar, tot xino xano i sense preses ens dirigim a les Gorges uns 10 minuts curts i anem mirant amb el cap amunt en un angle impossible i la boca oberta com autèntics badocs, poca gent en les Goreges, les travessem com autèntics turistes a la sortida i amb el llibre a la ma anem buscant el famós "Jardin D'Été" i a poc que ens mossega, ràpidament ens plantem al davant i a sota un arbre, preludi de la calor que passarem, amb impaciència localitzem les dues vies mes fàcils a l’esquerra de tot de aquest pany de paret, travessem els petits sembrats i ens distribuïm uns a una via i els altres a l'altre,  desprès canviem.

Tot respectuosament comencem l’escalada i ben aviat se senten el crits de ¡¡¡ Quines bústies!!!!  ¡¡¡Quina pedra!! etc. aquestes sensacions no ens deixaran en tots aquests dies.

Finalment decidim tornar i es que ja no suportem mes la calor i ens dirigim a la nostre principal activitat el Bar ..... però     ¡¡paisa no alcohol!! en fi te, te, te i "Frites" que estan de mort.
 * numero i pagina de la guia del Todgha de Julio Soares del Març del 2017

Descripció de les vies
Je saia pas qui c'est (nº 22 pag 53*)
Primer llarg  :  Es veu una xapa un xic amunt, en una placa ben dreta, fàcil par arribar-hi, desprès surten uns agafadors extraordinaris i una adherència fabulosa, te alguns trams mes picantons barrejats amb alguns trams menys difícils. 30 metres, 5 xapes, IIIº+ / IVº+ / IVº - IVº+.
El Joan al  L - 1 (Je sais paas qui c'est)

Segon llarg  :  Se surt recte amunt fàcil fins una placa dreta però amb uns agafadors en els que entra tota la ma i mes..., la entrada a la reunió no es mol difícil però fa falta un cop de gas ja que la darrera xapa està un xic lluny, per al meu gust, he posat un friend mitja. 30 metres, 8 xapes, IIIº+ / IVº - IVº+.
El Guillem al  L - 2 (Je sais paas qui c'est)
Baixada  :
2 ràpels de 30 metres seguint la via, equipada amb anelles.
C'est bien toudu tout ça (nº 23 pag 53*)
Primer llarg  :  Una xapa un xic alta en una placa a la que es fàcil accedir, la segona xapa es propera però sortir de ella es un xic finet, seguir per una fissura un xic difícil fins situar-nos a la mateixa alçada de la reunió, a la nostre dreta, uns 4/5 metres per una rapissa fàcil. 25 metres,6 xapes, IIIº /  IVº +/ Vº / IVº+ / IIIº.
El Ton al L - 1 ( C'est bien toudu tout ça)

Segon llarg  :  Se surt amb una certa tendència a la dreta, per passar un bloc per la dreta, se ha de prestar una mica d’atenció, un cop superat la reunió queda a la nostre esquerra. 15 metres, 3 xapes, IVº - IVº+.
El Joan al  L - 2 ( C'est bien toudu tout ça)

Tercer llarg  :  Se surt recte amunt, un parell de passos que mereixen la nostre atenció, desprès una fissura que passem amb les cames eixarrancades, desprès mes còmodament per una sèrie de llomets fins la reunió. 30 metres, 6 xapes, IVº / IVº+ / IVº / IIIº.
El Guillem al  L - 3 vista de R-2 ( C'est bien toudu tout ça)
Baixada   :
Un ràpel de 30 metres i un de 35, seguint la via, equipada amb anelles.