divendres, 2 de juny del 2017

Gorges del Todgha

Jardins d'Été

Via :  Berber
Animats per la experiència de ahir amb la qualitat de la pedra i amb el esperit ben alt, enfrontem el esmorzar a la porta del hotel, es que ens porta els records i els olors típics de qualsevol ciutat, camions carregats que passant deixat el seu rastre de fum, taxis, cotxes i motorets amb el seu rum rum, en fi com a casa....
El Ton al L - 2
Un cop esmorzats prenem la decisió ... avui via llarga..!!! be llarga, llarga no ho es però però per nosaltres si que ho es, sobre tot per les nostres articulacions ....!!
Des de el L - 2 amb R - 2 i  L -3
Avui toca la via "Berbers" que te un, dos o tres noms diferents i aquest es el que mes me agrada a Mi, farem el recorregut original que es mes curt, son 5 llargs de corda i desprès es rapela, la versió revisada es mes llarga i continua amb un tram caminant (diuen) que dona la volta per l’esquerra al cim fins trobar la continuació amb 4 llargs mes, ho deixarem per quant siguem mes forts (jejejeje).
Des de el L - 5 la  R - 5 i 1er ràpel
Situació : Al costat dret de la paret del "Jardin d'Été" es remunta un xic i està uns metres a la dreta de la via "Tik" que te en nom gravat a la pedra.
Descripció de la via :
Primer llarg  :  Una xapa una mica alta però no te problemes per arribar-hi, després un pas de decisió i amunt, una panxeta dona entrada a un pas fumut, que solucionem amb un pas de estrep, un petit i agradable mur i un flanqueig a la dreta de 3/4 metres fàcils per entrar a la reunió. 50 metres, 7 xapes, IVº / Vº+ / IVº / Ae / IVº+ / Vº / IIIº+.
Segon llarg  :  Recte amunt per un mar de bústies en una placa dreta, amb passets menys difícils per entre mig, desprès un bonic díedre, ara toca una zona de blocs mol còmoda de pujar. 30 metres, 8 xapes, IVº+ / Vº - IVº+ / IVº
Tercer llarg  :  Seguim amunt per una placa preciosa i de continuïtat seguint el camí marcat per els millors agafadors que estan una mica a l’esquerra de les xapes, al mig un pas mes finet, un tram menys difícil dona entrada a una mini xemeneia que te un pas delicat, es pot reforçar la seguretat amb un friend, desprès mes còmodament se arriba a la reunió. 40 metres, 8 xapes, Vº / Vº+ / Vº / Vº+ / IVº.
Quart llarg  :  Se surt amb tendència a la dreta per terreny fàcil fins el peu de una placa vertical i mol fina, dos passos de Ae, sortida dreta però amb bons agafadors fins la reunió. 45 metres, 4 xapes, IIIº - IIIº+ / Ae / Vº.
Cinquè llarg  :  A sobre de la reunió una xapa marca el camí, no obstant a la xapa arribem fent una ziga zaga, dreta - esquerra, pas extra-plomat amb mol bons agafadors, desprès puja amb tendència a la dreta, no es fàcil, fins el peu de una placa mol difícil, que passem amb Ae + antena i sortida de Vº+, la darrera xapa ens la saltem amb un curt flanqueig a la dreta.
El company de la primera cordada lo ha fet en lliure i diu que no baixa de 6a
40 metres, 8 xapes, Vº+ / IVº+ / Ae + antena - Vº+ / Vº+ / IIIº+
Baixada : Seguint la via, reunions equipades amb anelles.