dissabte, 26 d’octubre del 2013

Malta

Octubre 2013

El grup de veterans,  que cada any organitza un parell de sortides, aquest any se ha trobat mancat de personal i ha tingut la amabilitat de invitar-me a afegir-me a la seva sortida.

Ha estat tot un plaer anar sobre tot per la gent que es mol agradable. El lloc ja el tenien escollit i no he tingut opció de opinar.

Malta son un parell de Illes mol agradables i bastant planeres, te uns bons penya-segats en els que se escala, sobre tot vies curtes, de 15 a 25 metres i ben equipades, por lo general,  siguin fàcils o difícils  els paràboles o químics estan cada 3 metres, amb bons despenjaments i tot Inoxidable.

Teníem noticies de algunes vies de 2/3 llargs, però no van trobar informació i la esperança era trobar una guia de la zona al mateix país...... pos NO, esta exhaurida i alguns escaladors de la zona ens van dir que sense ressenya no es trobaven,   Ells anaven sempre amb algú que ja  la hagués fet. Ho hem provat de trobar però van ser incapaços de trobar els possibles itineraris.

Finalment em fet un munt de vies curtes, de banys amb cales de somni i em fet uns sopars en els que hem arreglat el mon.

Nosaltres em accedit a quatre zones que a continuació explico com arribar, les vies son clarament visibles, si algú vol mes aclariments ara disposo de la Guia exhaurida, que amablement un dels últims escaladors trobats, tenia digitalitzada i me la ha passat.

Ras Il-Bajiada :  Seguim la carretera que passa

per el poble de Mqabba i Qrendi seguin la direcció de la turística “Blue Grotto”, passem per el costat de una gran i  fonda Pedrera, una marcada corba a l’esquerra ens marca la entrada a un torrent,  tenim lloc per aparcar, la par superior del torrent, que toca a la carretera te una petita presa esglaonada,  baixar per els esglaons de la presa i a la nostre dreta comencem a trobar vies, fins a tocar del mar.

Wied Babu :  Seguir el camí de “Blue Grotto” i

passar de llarg en direcció al poblet de Nigret. Des de el mirador, a tocar de la carretera, de Blue Grotto fins a la entrada de Nigret una barana de ferro les uneix, a 2/3 parts del recorregut
una amplia i còmoda escala de ferro, no visible, ens permet baixar i agafar un camí ben marcat que ens portarà al fons del torrent i a les magnifiques zones de escalada, uns 5/7 minuts des de el cotxe.

Victoria Lines ; al final de la mateixa, quant quasi toca a la carretera, venint de Sant Pau Bay  i anant al poble de Naxar, troben una amplia rotonda,
seguir amunt direcció Naxxar, corba a la dreta, corba a l’esquerra i en la propera corba a la dreta, una atrotinada pista ens porta fins un parell de cases i al final de la pista. Des de el cotxe es pot assegurar els llargs.

Illa de Gozo. Se arriba en Ferri des de la Illa de Malta, seguir carretera a Ghajnsielem, seguir
indicacions a “Mgarr Ix-Xini” passar per el costat del Heliport i per una granja de vaques, es veu la part alta de na cinglera, agafar una estreta carretera que baixà per la dreta, sentit marxa, direcció al Mar, veurem una rara construcció, rectangular, que va des de la carretera fins el fons de la cinglera, li diuen

“Water Works”. Abans de
arribar a aquest punt un lloc, justet, per aparcar a la nostre dreta, permet deixar el cotxe i agafar un camí que travessa uns camps i desprès per terreny rocós va a buscar uns esglaons que ens portant al inici de les vies.

Nosaltres em optat per baixar fins un bar situat ala platja, fi de la estreta carretera i seguir el camí del fons de la ball, això ens ha fet una mica mes llarga la passejada, però ens ha permès aparcar be i prendre un bany amb cervesa fresca al baixar.