dissabte, 22 d’abril del 2017

Berga

La Serra de Queralt

Via : Queraltina
Eppp nova via ... tant nova que encara estan calentes les xapes ... assabentats per casualitat, es va acabar d’obrir el passat 10-04-2017 i ja estem a peu de via, amb la ressenya i poca cosa mes tot i així sona be.... apta per "cagamandúrries" com nosaltres.
Surt de unes 200 passes curtes (de artròsics com nosaltres) del mirador a on finalitza la via "Arnau-Oleguer" segur que algun jovenet en bona forma (estil Superman) empalma les dues vies, lo que fan per estalviar-se una cervesa ... en fi nosaltres seguim de una en una que així tenim excusa per que ens deixin sortir a fer la cervesa ....
El Martí al  L - 1
Com que de la anterior via em quedat encantats de lo cuidat i netejat que esta la paret em donat un punt de confiança a aquesta i que voleu que os digui no tant sols es així, si no que se ant superat, un curt camí ben tallat una bona plataforma a peu de via, un sanejament de tota la via, en que es fa difícil trobar un agafador que es bellugui, es veu una dedicació i un amor a la muntanya extraordinari.... epp que no se sentin ofesos els de "aquí te pillo.. aquí te "Cojo" que de tot hi ha a la "vinya del senyor" i tot te la seva clientela.
L - 2 a la R-2 el Guillem  (foto Martí)
En un gest simbòlic al cap de munt ens em tret el Barret (casc) en honor de aquets obridors... no ...!!! artistes de la via... Siii
Que consti que per el nostre nivell la em trobat una mica curta de xapes, també es cert que a on no hi ant es poden posar tascons a dojo... heppp i dels que queden ben fixes ... res de flotant que això  de flotar dona bastant "Yuyu" sembla el preàmbul de un vol sense motor.
Així que en cada llarg em posat un parell que han quedat ben ferms  ... i agüéssim pogut posar mitja dotzena mes per llarg ... però es que per posar-los te as de aturar i normalment anem amb el forat del cul tant tancat que ens fa por parar.
L'Esteve al  L - 3
La baixada es una continuació de treball i bon fer dels aperturistes, senyalitzada amb una "Q" en vermell i fites, netejada de branques i herbes , fa un primer tros de ziga zagues per el bosc, un segon tram una mica de esglaons per la cresta i un darrer tram per una pendent herbosa que ens deixa al camí, tot plega uns 10/20 minuts. Únic inconvenient es si el terreny es moll, que segurament es millor rapelar-la.
Aproximació :
Des de el aparcament del Santuari de Queralt anar a rodejar la muntanya per l’esquerra, passar el mirador i uns 150 metres mes enllà trobem, a la nostre dreta,un marcat caminet que ens deixa a peu de via uns 5/6 metres mes amunt.
Descripció de la via :
Primer llarg  :  A uns 5/8 metres del camí, amplia plataforma, evident i lògic itinerari, comença per un parell de xapes de placa dreta per entrar en un bona fissura amb bons agafadors, al cap de munt de la fissura una placa amb bons agafadors però dreta, un altre sèrie de fissures un xic menys difícils ens porten a una placa mol llisa, per arribar a una xapa em entrat per unes fissures de l’esquerra em xapat lateralment a la nostre dreta i ens em gronxat de la xapa aquí un estrep i se arriba a la següent o seguir gronxat i treure l’antena.... a escollir... be !! també es pot fer tocant, no mes la paret, però això ho deixem als bons, la sortida còmoda fins una incomoda reunió. 35 metres, 9 xapes, Ao - Vº / Vº / Vº+ - Ao / IVº+ / Vº / Ae / IVº
Segon llarg  :  Se surt cap a la dreta a una còmoda rapissa un pont de pedra equipat i recte amunt per una sèrie de plaques i fissures amb uns agafadors extraordinaris tot anar seguint, mes o menys la vertical, fins arribar a la reunió, pedra i agafadors extraordinaris,  30 metres, 4 xapes 1 pont,  IIIº / IVº  -  Vº / Vº + /  Ao - IVº+ /  IVº
Tercer llarg : Se surt per l’esquerra un pas "cabra fins entrar en un cubeta vermellosa amb una bona fissura, superada se entra en una zona mes còmoda que dona pas a una de mol dreta per arribar a una xapa, em hana un xic a la dreta i em xapat en horitzontal a la nostre esquerra per desprès tornar a gronxar-nos de la xapa, ara be un llom dret i mol maco en que anem combinant el Ao amb els bons agafadors fins sortir per terreny menys difícil fins a la reunió. 25 metres, 6 xapes, Vº+ / Vº / Vº+ / Ao - Vº+ / IVº
Si es bol rapelar se ha de fer des de aquest punt.
Si es vol baixar caminant, se ha de seguir a l’esquerra una xapa per assegurar els dos darrers metres de pedra i desprès caminant fins un arbre amb el pot registre i unes bagues per fer la tercera reunió.
Baixada :
De aquet punt (pot registre)  se segueix caminant amunt, seguint una lletra "Q" pintada a les pedres i arbres així com fites, tot de forma abundant i visibles, camí obert i ben marcat, bonic i variat encara que no es llarg.
En cas de estar moll ... millor baixar en ràpel.