divendres, 29 de desembre del 2017

Penya Segat de La Falconera
Via  :  Vertical
Aproximació  :
Des de el cotxe travessem la carretera i ens endinsem per un camí planer que passa per sota la paret fins que se acaba en unes pedres uns pocs metres mes enllà i sense perdre alçada uns còmodes replans serveixen per equipar-nos i assegurar al primer.
Primer llarg  :  Se surt baixant un xic per anar a donar la volta a un petitó esperonet, al treure el cap veurem un "químic" que ens assegurarà el pas, puja un xic tot veient un altre químic, una bona rapissa puja amunt i flanqueig a l’esquerra, una xapa ens marca el camí un altre tram amunt i desprès a l’esquerra en horitzontal fins entrar en una gran i còmoda rapissa que es la reunió, es interessant posar algun tasco per evitar possibles pènduls al segon, la reunió esta equipada amb un "químic", un bolt  1 xapa i un pitó rovellat. 30 metres, 3 xapes, IVº+ / IVº / IIIº - IVº / IVº+ / IIIº+ .
Segon llarg  :  De sobre la reunió anar 1/2 metres a l’esquerra pujar uns altres 1/2 metres i tornarà a la dreta, una mica per sobre trobarem una xapa de un altre via i 2/3 metres a la nostre dreta un vell escarpot amb bagues, marcaran el pas mes difícil de la via, Jo he posat un estrep i amunt, desprès seguim per unes magnifiques llastres a sobre de les que trobarem un altre vell pitó, seguim recte amunt tot anant trobant bons agafadors per terreny vertical , el tercer pitó el trobem quant, pràcticament el toquem amb el nas, en aquest punt tenim unes xapes a la nostre dreta, sembla mes difícil, segueixo amunt amb un pas a controlar, i al posar-se a sobre de un bloc ja es veu, a la dreta, la reunió i la darrera xapa de la via del costat, que aprofitaré per entrar a la reunió, pedra extraordinària, reunió muntada amb tres xapes velles i rovellades. 30 metres, 3 pitons 2 xapes, IVº+ / Ae - Vº+ / Vº.
Tercer llarg  :  Se surt recte amunt, es veu una xapa, desprès una mica a l’esquerra a situar-nos a l’entrada de un curt díedre, per terreny herbós amb algun ressalt de pedra, la entrada del díedre es còmoda i quant es posa mes difícil trobem dues xapes, sortida cap a l’esquera, a prestar atenció i còmoda reunió. 25 metres, 4 xapes, IVº / IIIº - IVº / IVº / IVº+
La baixada :
Des de la reunió seguir en horitzontal, caminant, a la dreta i anar remuntant un xic, uns 30 metres fins sortir a la pedra a on trobarem un passamà, baixar per el passamà fins una rapissa, seguir-la uns 10 metres cap a la dreta (mirant la paret) i trobarem una instal·lació amb tres anelles.
Primer ràpel, recte avall, de 15 metres
Una instal·lació amb 4 anelles (alguna aguantarà !!!)
Segon ràpel de 30 metres fins el terra.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments de vies per anar-hi a Montserrat.