dijous, 6 de gener del 2022

Paret del Davessó

Via  :  Del Guillem

Aproximació  :

A la part de dalt de la Piràmide i a la esquerra, el inici es just a un parell de metres a la dreta de la via "PA-BA"  (gravat a la pedra) aquesta via te gravat a la pedra "G" i una petita fletxa.

Descripció de la via :

Primer llarg  :  Al inici una "G" i una fletxa gravades a la pedra, a uns quatre metres una baga de un pont de pedra i desprès xapes amunt, el inici es generós en agafadors tant per la quantitat com per la qualitat, a partir de la segona xapa es va posant dret i els agafadors van escassejant, peus per adherència, sobre tot entre la quarta i la quinta xapa, passat aquest tram la pedra, mol sanejada, se ha de controlar amb un tram ben vertical però amb dificultat decreixent conforme ens apropem a la còmoda reunió. 25 + 2 metres, 1 baga 6 xapes, IVº / IVº+ / Vº / Vº+ - Ao / IVº+ / IVº.

Segon llarg  :  Se surt a la dreta de la reunió per una placa en diagonal a la dreta, resseguin per sota una canal, pedra mol bona i grau amable, fins arribar a la part en que definitivament la pedra se junta amb la canal de l’esquerra, en la que entrem per arribar a un replà amb arbres, a on  trobem la segona reunió . 25 metres, 1 baga 3 xapes 1 esparracs de bolt, IVº.

Tercer llarg  :  Recte amunt per un petit espero de pedra que a la vista no dona gaire confiança, però es millor de lo que sembla, ben assegurada, travessem uns arbres  i ens trobem una placa mol maca amb una fissura horitzontal, la  seguim cap a l'esquerra amb les mans en la fissura i els peus en adherència, arriben a la següent xapa, millor xapar-la per l’esquerra, aquí es pot fer un pas A0 o millor d’estrep per arribar a la següent , la sortida de la qual es un xic a la seva dreta, un cop superada la part dreta atenció a la pedra que no es gaire estable. la reunió a la nostre esquerra per un lleixa bastant còmode. 25 metres, 5 xapes, IIIº / V+ - Ao / Vº / IIº.

Baixada  :

Des de la darrera reunió es poden fer tres ràpels de menys de trenta metres seguint la vertical, mes o menys, amb molt bones instal·lacions de ràpel..

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.