dijous, 31 d’agost del 2023

Berga

Santuari de Corbera

Via  :  Escaladors Bucòlics

Avui la temperatura acompanya i reprenem sortir a buscar un dia BEB, cada dia que passa ens decidim a donar més importància als dos extrems de la sigla.

L'Esteve al  L - 1
Descripció de la via  :

Primer llarg : Una xapa a la vista, són una sèrie de plaques curtes i de bona pedra fins al cim d'una petita agulla, ara tenim al davant una placa fissurada amb una xapa un xic amunt, arriba a la xapa s'arriba, sortir costa una mica més, si vas un parell de metres a l’esquerra, potser és més fàcil, en algun tram en què les assegurances airejant es pot reforçar fàcilment amb friends. 30-35 metres, 8 xapes 1 baga,  IVº / IVº+ / Vº / IVº / Vº.

Segon llarg : Ens apropem a uns grossos arbres i darrere seu seguir una cornisa a la dreta (fletxa picada) i baga, bonica pujada per fissures tombades fins a una xapa a la nostra esquerra, ara un flanqueig a l’esquerra, potents agafadors, per anar a trobar la segona xapa, ara tenim el pas més difícil de la via agafar-se a la xapa ajuda, però no resol el pas, habitualment poso un estrep, una baga a la sortida en un mini pont, a vegades he pujat per l'esquerra no és fàcil però no tan difícil es pot posar algun friend petit fis a arribar a la baga, ara una curta grimpada i després uns metres quasi caminant fins a unes fissures, a la nostra dreta, una darrera xapa per assegurar uns pocs metres difícils es pot agafar per l'esquerra de la xapa més fi o per la dreta més atlètic a sobre un darrer tram gens complicat i agradable,  30 - 35 metres, 3 xapes, IVº / IVº+ / Ao – Vº /  IIº - Iº / IVº+ / IVº-

Baixada : Dos ràpels seguint la via.

Aproximació

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.