diumenge, 19 de novembre del 2023

Sant Llorenç de Morunys
Puig de la Manúbia
Via: Del Senyor López
És una via que feia temps tènia al calaix, un cop vaig anar i estava ben xopa d'aigua, per sort no ens vam ficar, després l'han fet uns quants "Influenciadors" del nostre món de l'escalada, amb diverses opinions i punts de vista, encara que ells han fet la via "Integral Senyor López".
L'Esteve al L - 1
Nosaltres, des de l'inici havíem decidit fer només la "Del Senyor López". Perquè, us preguntareu...: per nosaltres i pels nostres esquifits cossos era massa llarga, massa caminar per entremig de la via i després la baixada... massa llarga i patidora pels nostres genolls, per això la decisió era no fer la Integral i poder gaudir amb intensitat de les nostres habituals parades al Bar.
El Raimon al L-2
Del terreny entre part i part d'escalada poques explicacions, però mirant en diversos i molt complets croquis vam deduir que no tindríem problemes.
L - 3 des de la R- 3
Aquesta ressenya és el primer intent de fer-la amb dibuix i he estat una bona estona buscant el programa mes fàcil, no es que m'agradi gaire, però segueixo buscant a veure si trobo un programa per "Garrulos", això sí l'explicació la més detallada possible per les meves restringides capacitats, les escric a continuació.
L - 4 des de la R - 3
He de dir que avui ha estat un extra (?), ens hem retrobat els quatre habituals, encara que un no ha pogut quedar-se a escalar, sí que ha vingut a esmorzar. A les 09 h entràvem al Bar i no sortíem en direcció a la muntanya fins a quarts de dotze, just per fer una mica d'escalada i poder tornar al Bar per continuar donant a la sense os.
Aproximació en cotxe:
Carretera de Solsona a Sant Llorenç de Morunys en el Quilòmetre 18,7 km una marcada corba amb una petita entrada, darrere el guarda-raïl, trobem lloc per aparcar diversos cotxes. Si tens un tot terreny, pots pujar una bona estona fins a una marcada corba a la dreta en un petit collet, al fons d'aquest, a uns metres, es veu les runes d'una antiga masia. Pista en molt mal estat.
Aproximació a Peu:
Sortim de l'aparcament del costat de la carretera, pujar per una pista, marcat gir a l'esquerra un bon tros després fa un molt marcat gir a la dreta, al davant les restes d'una masia, lloc per aparcar si heu estat valents, cota aproximada 875 m. Seguim per la pista fins que aquest es difumina i es perd del tot, un petit camí que poc més enllà del final de la pista, el corriol fa un gir a l'esquerra, a l'entrada d'un petit pla, estem davant de les parets, el camí segueix cap a l'esquerra fins a l'altre costat d'una marcada canal, a l'esquerra de la mateixa a uns quatre o cinc metres abans de l'inici de la Ferrada es veu un esperó de pedra prou franc i equipat amb xapes, hem arribat al peu de la via.
Descripció de la via:
Primer llarg:
A uns 4 o 5 metres a la dreta de l'inici de la ferrada, un petit esperó de pedra ens crida l'atenció, tres xapes ben visibles, assenyalen el camí, pedra neta i de bastant bona qualitat, a la tercera xapa hem d'anar a la dreta, comença a canviar la qualitat de la pedra, donada la volta a un ronyó, una vaga d'un arbre ens indica el camí, a la  nostra esquerra una xapa marca l'inici d'un petit i estret esperó, pedra a controlar i pas delicat, seguim per l'esperó amb una pedra mediocre, dues xapes més fins a arribar a una corda fixa que ens facilita arribar a la reunió per un terreny un xic terròs. 25 metres, 6 xapes i 1 baga, IVº - IVº+ / IVº / + o - Ao / IVº+.
Segon llarg:
Recte amunt per terreny senzill, una xapa abans d'arribar al camí ferrat que creuarem i seguirem recte amunt, la pedra torna a ser correcta, remuntem un llom amb dues xapes, ara hem d'anar una mica en diagonal a la dreta, trobarem una altra xapa abans d'entrar a la reunió. 32 metres, 4 xapes, IIº / IIIº - IIIº+ / IIIº - IIº.
Canvi de reunió:
Des de la R-2 pujar recte amunt amb lleugera tendència a l'esquerra, fins a arribar a un petit collet, al davant, a l'altre costat del bosc veurem una marcada canal, anar-hi cap a ella creuarem el marcat camí de baixada i anirem a l'esquerra de la canal uns metres mes amunt, dintre del bosc, veure'm les xapes i una baga en un arbre que marca la R-2 bis, sembla llarg... però és bastant curtet, val la pena de plega cordes, temps estimat de quatre a vuit minuts.
Tercer llarg: La pedra ha millorat bastant i els agafadors en general són generosos, grau bastant amable, tota ella amb certa tendència a anar en diagonal a la dreta, entrada a la reunió un xic més delicada, reunió més incòmoda. 25 metres, 6 xapes, IVº - IVº+.
Quart llarg:
Se surt per la dreta, dues xapes seguides, que facilitant la superació, portar tramposa, d'un pas difícil, un cop arribats a la tercera xapa hem d'anar a la dreta i ja veurem la continuació, a partir d'aquí torna a canviar la qualitat de la pedra, la sortida de la darrera xapa és delicada, un metre, després caminant per un bosc fis a trobar una baga en un arbre. 22 metres 6 xapes, - Ao / IVº / IVº+ / .
Aquí finalitza la via "Senyor López" si voleu fer la "Integral" s'ha de continuar amunt.
Descens: Des de l'arbre de la reunió 4, anar cap a l'esquerra, sentit de la marxa, rodejant la capçalera de la canal, a l'altre costat un tram de bosc clar permet baixar directe a trobar el camí de baixada, temps estimat de dos a cinc minuts.
Un cop al camí el seguim fins a una curta cadena que ens apropa a la instal·lació d'un ràpel de trenta metres per una marcada canal, que hem vist des del camí de la R-2 a la R-2bis, ens deixa al camí que hem creuat en fer el canvi de reunió, seguim el camí cap a baix, hi ha un darrer ràpel, però en anar tres hem cregut que era més ràpid baixar per la ferrada fins al peu de via.
Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments de vies per anar-hi a Montserrat.