dimarts, 16 de gener del 2024

Sant Llorens de Morunys

Serra de la Creu del Codó

Combinació de dues vies
Dos llargs i mig de l'inici del Filòsof i els dos finals de la via Desertors.

La via :

Primer llarg  :  Comença amb  5 / 6 metres  de quasi caminar  fins trobar la paret.  Les tres primeres xapes són Molt Difícils, (es poden fer en Ao) desprès  es suavitza, un darrer pas per posar-se en terreny mes còmode, un pas a l’esquerra ens fa espavilar i desprès amunt fins la reunió. 6 + 22  metres, 10 xapes, Iº / Vº / IVº+ / Vº- / IVº - IVº+

Segon llarg  :  Se surt per la dreta, per anar un xic a l’esquerra, una xapa queda un xic desplaçada, res d’important.  Escalada franca i agradable fins la reunió. 15 metres, 5 xapes, IVº / IIIº

Tercer llarg  :  Se surt recte amunt, quasi caminant, una xapa i flanqueig a l’esquerra caminat  fins un altre xapa, d’aquí  recte amunt. A l'alçada de la tercer xapa anar a l'esquerra per terreny fàcil passar un marcat arbre i a continuació una petita cornisa de pedra ens deixa a sobre de la segona  reunió de la via Desertors.  35 metres, 3 xapes, Iº / IIº / Iº quasi caminant.

Quart Llarg  :  Amunt a trobar una petita rapissa per terreny fàcil des de aquí es posa dret, seguir recte amunt, lleugera tendència a la dreta, des de la darrera xapa anar francament a la esquerra, 3 / 4 metres a trobar la reunió, ara ja per terreny mol fàcil, reunió al terra  al costat de uns matolls.  20 metres, 9 xapes, IIº / Vº - A0 / IVº / IIº

Cinque llarg  :  Anar a trobar la petita bola final, per l’esquerra,  baixar un parell de metres per terreny herbós per anar buscar les darreres assegurances de la via 4.0  i desprès, quasi caminat anar a l’esquerra fins la reunió, que esta al terra i es comuna a les dues vies. Al costat de la reunió trobarem una instal·lació de ràpel per baixar. 10 metres, 2 xapes,  IVº / Iº.

Descens  : Hi ha muntada una instal·lació de 3 ràpels independents de les reunions de la via 4.0

Primer ràpel  :  27 metres.  Surt de la darrera reunió  i va directe al costat de la R – 3 de la via 4.0.

Segon ràpel  : 28 metres.  Surt del costat de la R – 3 de la via 4.0, al principi amb lleugera tendència a la dreta (sentit de baixada), per terreny no vertical fins la R – 2 de la via  4.0

Tercer ràpel : 30 metres,    Baixar per el costat del arbrat fins que se acaba la corda, estem en un terreny transitable a peu fins arribar a la pista

Racó del Guillem

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments de vies per anar-hi a Montserrat.