diumenge, 4 de febrer del 2024

Santuari de Corbera
Placa de la Llum
Via: Retrobada + Placa de la Llum

Anem a fer aquesta via que, per a mi només creua o insereix un curt tram de l'antiga, però no ho sé amb seguretat així que sota el meu particular punt de vista no van fil parranda una a sobre l'altre.
L'Esteve al L - 1
Avui ens acompanya el Raimon, que està molt pràctic amb esquí i molt poc en escalada, segons ell.
No tenim el dia gaire xerrador, l'Esteve fa un intent de treure la política com a tema, però estem tan rebotats dels polítics que ni així s'anima la cosa.
L - 2 desde la r-2 (foto Guillem)
Ens intercanviem els llargs que ja hem fet de primers per tindre una visió més completa i com sempre passa quan vas de segon la trobes més difícil que quan vas de primer, sort del fet que està molt ben assegurada i això ens salva. Una nota per part nostre ens hem agafat a quasi tot per descansar i per ajudar-nos. Ens reafirmem que si la paret està molla, millor no anar.
Bé, una bona via BEB (Bar-Escalada-Bar) i per nosaltres una bona excusa per anar afer la birra amb els col·legues. Tot i que no és fàcil.
El Raimon al L - 3

Aproximació amb Cotxe:

Berga direcció "Santuari de Queralt", abans de començar a pujar al Santuari desvio a la dreta direcció "Rasos de Peguera" (BV4243) al quilòmetre 4 desvio a la dreta, senyalitzat "Espinalbet" ara estem en una estreta carretera asfaltada que hem de seguir. Un centenar, o menys, de metres abans d'arribar al "Santuari de la Mare de Déu de Corbera" a la nostra dreta surt una pista que baixa cap als plans de Corbera de sota el santuari, l'inici de la pista està en mal estat, un cop arribats al primer pla tomba a la dreta, anar per fora roderes, fins a un segon pla, més petit, situat un xic a sota, al davant trobem un marcat i senyalitzat camí que baixa per una canal, ignorar-lo i seguir uns pocs metres més cap a ponent, abans d'entrar en la part més ampla i a la nostra esquerra una fita, un prim cordill vermell que envolta un arbre i una branca seca a terra, marca l'inicií del nostre camí. Aparcar.
Aproximació a Peu:
Una fita marca la sortida de la clariana i entrada al bosc uns primers metres més o menys rectes en suau pujada, una fita marca el lloc on deixem l'antic camí per anar en clara tendència a l'esquerra, fites que assenyalen una, relativa i curta, forta pujada fins a arribar al canvi de vessant, ara un marcat i ample corriol al principi, baixa i després remunta un xic fins a deixar-nos en la via "Retrobada – Placa de La Llum". Pel fil o bé per l'altre costat del fil uns pocs i còmodes quatre o cinc metres ens deixen en l'inici de la via dels "Iaios" i de les cordes que porten a les vies "Aresta Espinalbet" i "Del Díedre". En total l'aproximació pot anar de 03 minuts a 08 minuts, segons forma física.
Primer ràpel: Uns 27-28 metres, recte avall amb lleugera tendència a la nostra dreta (baixant i mirant la paret) seguir el llom de pedra.
Segon ràpel: Uns 22 -23 metres, recte avall seguin les assegurances.
Tercer ràpel: Uns 20 metres, recte avall, un cop arribats a una rapissa, feta, trobarem la reunió un xic a la nostra esquerra, per sobre el cap.
La Via:
Primer llarg: A l'esquerra de la plataforma una xapa marca l'inici, un parell de metres amunt i després a la dreta per posar-nos a la vertical de la placa, un forat pel peu dret, tres assegurances ara toca pujar recte, més o menys, al mig un tram menys difícil es pot posar alguna baga. 20 metres, 6 segurs, Ao –  / IVº+ / IVº.
Segon llarg: Se surt recte amunt, per la dreta d'una soca seca, a l'esquerra de la mateixa i a sobre una xapa, difícil entrar i difícil sortir, podem ajudar-nos amb les assegurances, després recte amunt, trobarem bons agafadors a dreta i esquerra, és qüestió d'escollir els millors, arribem a un petit arbret, ara anar a l'esquerra per una petita cornisa per als peus fins a situar-nos a l'inici d'una altra placa de canaletes, primer per l'esquerra i centre, després l'entrada a la reunió per la dreta, aquí un altre pas difícil. 25 metres, 14 assegurances, - Ao /  - IVº+ / .
Tercer llarg: Recte amunt amb tendència a la dreta per evitar una petita visera, després amunt seguint la pedra, trobarem algun arbre llaçat a la nostra dreta. 25 metres, 1 + 4 segurs, IVº-- / IIIº - IIº.
Tornada: Seguir el camí que hem fet per arribar als ràpels, però a la inversa, ara puja un xic.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.