divendres, 7 de juny del 2024

Cresta de Corbera
Via : Del Nil
Foto Joan Baraldés
Avui dia per recuperar a vells coneguts, el de vells va pel temps que no ens retrobàvem i per l'edat que tenim.
Esmorzar per etapes primer només cinc, els que venim de fora de Berga, després a l'hora dels cigalons vindran els dos Berguedans d'adopció, si normalment l'esmorzar s'allarga ... No vegeu avui!!
Ferran i Manel al L - 1 des de ela R-1
Finalment, algú diu, anem a fer veure que escalem ...?, uff amb uns estira-i-arronses es va aixecant la taula, el Sol comença a picar, sembla que avui ens tocarà una mica de sauna.
Per sort fa un suau vent que ens arregla el dia i estem la mar de bé.
El Freixas i l'Esteve filosofant (foto Ferrant)
El Love, el Ferran i Jo anirem a la Nil i l'Esteve, Raimon i Freixes aniran a la via de la nostra dreta, pujarem en paral·lel tot xerrant i farem una reunió conjunta per fer-hi el "piti" del cim uns deu metres abans del final de via, que ja està o estarà ocupada per tres joves nois que pujant a la nostra dreta.
Reunió final de germanor (foto Freixas)
Després i prou ràpids per anar sis tornem al Bar que és el nostre lloc natural i petem la xerrada. Avui tampoc us il·lustraré, seria abusar de la vostra intel·ligència, simplement dir-vos que els temes tocats són ... :  Gossos (animal domèstic) i Hospitals amb les respectives intervencions quirúrgiques ... A veure qui tenia més i qui havia estat pitjor. Com veieu uns temes de la més alta actualitat política i intel·lectual.
Tota la colla de futurs escaladors ... jajaja (foto Freixas)
Aproximació amb cotxe.
Aproximació a peu: Des d'on hem deixat el cotxe hem tingut uns deu metres per la pista, en total de 10 a 30 segons de marxa, segons aptituds físiques.
La via: Nil
Primer llarg: A l'esquerra de les qui hi ha en aquest sector, nom amb retolador a peu de via. Una vaga d'un pont, marca l'inici, sobre d'aquesta una gran pedra amb una xapa, per arribar-hi es pot pujar per la dreta, més difícil, per l'esquerra menys difícil, després de xapar per l'esquerra anar recte amunt un seguit de petites plaques i petites canals (sanejades) ens porten a l'alçada de la reunió, que trobarem a la nostra esquerra. 25 metres, 1 baga 6 xapes, IVº - IVº+
Segon llarg: Se surt per l'esquerra de la reunió, un cop a la segona xapa fer un flanqueig a la dreta, amb bons agafadors de mans, una altra xapa assegura un bonic tram de bona roca, un tram curt de verd i un ramonage guapo en què s'ha de comprovar, la fiabilitat d'algun agafador, ben assegurat. 30 metres, 7 xapes, IVº / IVº + / IVº / IIIº / IVº.
Tercer llarg : Recte amunt per terreny fàcil, un parell de xapes a la nostre dreta una còmoda reunió, on avui farem reunió, faltaran uns deu metres fàcils fins al final. Avui ens els estalviem. 15 metres, 2 xapes, IIIº
Baixada:
 Un ràpel curt fins a la R-2 i un de llarg fins a terra.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.