10-07-2025
Bergada
Santa Maria de Corbera
Part Superior
Via : Bona Feina
Birres i Pensaments
Després d’aquestes calors que et deixen aixafat o bé matines molt i et saltes l’hora de l’esmorzar o et torres i com que no ens venia de gust ni l’un, ni l'altre hem passat i hem donat descans al cos sota el ventilador.
Avui tots els astres s'han conjuntat per retrobar-nos els quatre habituals i ha fructificat.Des de la R-1 l'Esteve i el Martí a la via del costat
Per esmorzar i per casualitat ha sortit el tema tenir o no tenir “FE”. Un primer enfocament religiós amb un repàs a les diferents formes que prenen les religions, des de les monoteistes, les politeistes, les animistes i les filosòfiques.
De totes destaquen tres especialment. Una per ser més filosofia que religió, el Budisme. Un altre que a part de la longevitat tens un munt de deus i deesses per escollir, cada una / un amb les seves característiques ben diferents, l'Hinduisme. La tercera per què ha muntat un organigrama de poder extraordinari durant més de dos mil anys i manté una litúrgia ferma i servil al poder, la Catòlica.
Coincidim que aquelles persones que practiquin qualsevol religió, poden tindre multitud d’arguments plenament raonables o raonats però totes, totes al final arriben a un punt que no hi ha resposta raonada i l’única resposta és, tens o no tens FE. És a dir ho has de creure sense cap sosteniment lògic ni raonat.
Arribem a la conclusió que les persones que tenen FE sempre tenen un responsable per sobre d’ells que és el que els hi dona penes i alegries perquè sí. Això els hi reconforta molt i és una justificació per ells.
Això ha estat un resum, molt resum del parlat.
A la tarda hem parlat de política, bé més que de política dels polítics... però això serà tema d’un altre dia.L'Esteve al L - 2
La Via
Primer Llarg : A mig metre a l’esquerra de la via Escaladors Bucòlics” a peu de pista, segueix una estreta placa entre dues fissures, als 15 metres, situats a la tercera xapa un pas, per situar-se a sobre (dreta és mes còmode) des de aquí se arriba a la quarta xapa i ara per l’esquerra anar a buscar el peu de un espero, pujar per la dreta i després anar a l’esquerra, fins el cap de munt. 30 metres, 7 xapes, IVº / IVº+ / Vº-- / IVº+ / IVº.
Segon llarg : A sobre la reunió una xapa, nosaltres em entrat per la dreta i desprès de xapar a l’esquerra, per anar a la segona xapa un xic a la dreta, després a l’esquerra per anar a trobar la darrera xapa, al davant tenim un pas de rocòdrom si voleu anar recte, un metre i mig a l'esquerra una petita banya de pedra, facilita el pas, sortida mol comada fins la reunió. 25 metres, 4 xapes, Vº / IVº - IVº+ / Vº / IVº.
Baixada : Es rapela la via amb ràpels de 30 metres.
Suggeriments de vies per anar-hi a la resta
Suggeriments de vies per anar-hi a Montserrat.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada