tradueix a :

diumenge, 1 de març del 2026

U F (Ultima de la Fila)

25-02-2026

Berga

Santuari de Queralt (peu de pista)

Cinglera dels Esqueix

Via : UF (Ultima de la Fila)

Birres i Pensaments

Avui som dos i les nostres converses no excessivament llargues.
Parlem de la joventut i del malament que ho tenen... fins que a poc a poc parlant trobem que aquesta opinió no és del tot certa, més aviat és un tòpic.

El Guillem al L-1 (foto Esteve)

Tenim un sector de joventut extremadament preparada, alguns acaben carrera, per cert, un títol universitari està un xic desprestigiat, n'hi ha molts, si vols que se'ls mirin han d'anar acompanyat de “Màsters” com més millor. Això vol dir el de sempre, si la família té un cert nivell econòmic ... Perfecte. Aquest segment de joventut, probablement podran tirar endavant amb una bona qualitat de vida, un altre tema és que l’aprofitin o no...?

Els que s'han decantat cap a una formació de treballador, el que diuen oficis, aquests tenen opcions d'anar fent la viu-viu, dependrà molt de la seva implicació i aplicació del treball en què estén.

L'Esteve al L-2

Els que no arriben a aquest punt ho tenen difícil. Coincidim que generalment aquests darrere seu arrosseguen un ambient familiar problemàtic, de baix o nul nivell cultural i amb una falta considerable d’empatia dels seus progenitors i familiars propers. Aquests ho tenen pelut, són “carn de canó” i un niu, probable, de subsidiaris de la societat. Fa uns anys creia que “ha ojimetre” aquest segment a Barcelona, que és el que Jo conec, estava al voltant del 20/25% de la població jove, en l’actualitat (2026) crec “a oijimetre” que està entre el 35 i el 40 %. Ho trobo esgarrifós.

L-3

Via bona per nosaltres, no mantinguda, ben assegurada, bon treball de jardineria i una via que allarga una mica més les nostres possibilitats de poder seguir dient que “som escaladors” Gràcies Pany. Gràcies Joan. 

Aproximació amb cotxe.

Aproximació a peu: Des d'on hem deixat el cotxe hem tingut uns deu metres per la pista, en total de 10 a 30 segons de marxa, segons aptituds físiques. 

La Via

Primer llarg : Un parell de metres a l’esquerra de la via Nil,  pujar per una mena de petita torre rocosa que va fent esglaons d'una dificultat bastant homogènia, deixem a la nostra dreta la reunió de la via Nil i seguim amunt fins a situar-nos a sobre de la petita torre on trobarem la còmoda reunió. 25 metres, 5 xapes, IVº+ / IVº.

Segon llarg : Des de la reunió anar un parell de metres a l’esquerra, una curta placa dreta i amb el pas més difícil fins al moment, ben assegurat per un altre xapa, anar a la dreta a donar la volta a un petit espero, veurem una altra xapa i recte amunt per un tram no difícil fins a situar-nos a l'inici d'una curta canal-xemeneia, una xapa assegura el primer pas per l'interior per després col·locar-se a sobre de l'esperó de l'esquerra i recte amunt fins a la reunió en un ampli replà. 25 metres, 3 xapes, IVº / IVº+ / IVº / IIIº / IVº / IIIº+ / IIIº.

Tercer llarg : Sortim per l'esquerra de la reunió per una petita cornisa, donem la volta a un esperonet i per curtes i dretes fissures, ben assegurades, pugem per un tram bonic i difícil que es pot alleugerir amb alguna agafada als agafadors de colors, segueix un tram quasi caminant fins a trobar un curt esglaó de pedra amb una xapa per assegurar el pas, després torna a ser més fàcil fins a arribar al tram final i girar a la dreta a on trobem la darrera reunió de la via Nil i l'inici dels ràpels de  baixada. 30 metres, 5 segurs, Iº / Vº - Ao / IVº+ / IVº / IIº / IVº / IIº / IIIº.


Baixada :

Tres ràpels de 25 metres seguint les reunions de la via Nil.

 Vies per la Canalla a Montserrat

Vies per la Canalla a la resta

Més Vies per anar-hi

Més vies a la resta