diumenge, 31 de gener del 2016

Serra de Sant Joan

Paret Sud
A l'esquerra de les antenes
Aproximació
Amb Cotxe
De  Calaf   a Ponts i Oliana,  a  Coll de Nargó anar a l'esquerra en direcció a Boixols, passat el Coll de Boixols, entre el quilòmetre 21 i el 22 trobarem una pista a la nostre dreta que posa direcció a :  Els Prats / Montanisell / Sallent, la seguim als pocs metres (700) un desviament a l’esquerra senyalitzat  direcció a : Els Prats seguir aquesta pista.
Al 1,5 km del darrer desviament, trobem un lloc a la dreta per aparcar un parell cotxes, mes amunt un altre lloc per aparcar.  (2.3 Km des de la carretera asfaltada)
També es pot venir des de Artesa de Segre – Isona i el Poble de Boixols seguir en direcció al Coll de Boixols fins a trobar el inici de la pista entre el quilòmetre 21 a 22
A Peu
Desprès d'aparcar baixem per la pista uns 100 metres, una doble fita marca l'inici del camí que porta a peu de via, seguir les fites, també hi trobareu petites cintes vermelles.
Pujar uns pocs metres recte amunt per girar a la dreta anant superant el bosc, una vagada sortim del bosc remuntar  per terreny pedregós i obert, mes amunt trobarem un curt flanqueig a la dreta que ens porta al inici de una torrentera, al principi oberta, que mica a mica es va estrenyent, seguir recte amunt per el seu interior i ens deixarà al peu de la paret a tocar de la via De La Núria, just un metres abans  un corriol que surt a la esquerra, amb  pocs metres de recorregut en porta al peu de la via D'En Guillem.
Marcat amb fites i cintes vermelles
De  20 a 30 minuts, caminat, segons forma física.
Baixada
Baixar tot seguint els postes de la llum, que estan nets de brossa, fins el darrer, en el que muntant un petit Ràpel de uns 5 o 6 metres que els deixen directament sobre el pont de entrada ala pista, en menys de mitja hora...
Si es prefereix es pot remuntar en 5 / 8 minuts  fins a les antenes i a les hores seguir la pista forestal còmodament, fins el lloc on em aparcat el cotxe.
Vies :
D'en Guillem
De La Núria

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.