dimarts, 11 de juny del 2019

01 –06-2019
Alt Urgell
Montanisell
Serra de Sant Joan (Sota les Antenes)
Via : El Cap i el Passarell a Montanissell
Aproximació :
A Peu
Una fita gran tapada per les herbes al peu de una canal, uns metres mes amunt unes fites marcant el inici de un corriol que es va perden, puja bastant recte amunt es van troben fites sobre tot als llocs mes característics, es te que pujar mol amunt, abans de creuar la tartera i pujar al llom de la dreta que remuntarem fins a tocar la paret, a on trobarem un camí transversal que passa per el peu de la via “Pa de Quilo” per arribar desprès a la nostre “El Cap i el Passarell a Montanisell”.
L’aproximació a peu pot anar de 15 a 50 minuts depenent de la forma física de cada un de nosaltres.

Primer llarg : Al inici una placa de inoxidable amb el nom gravat, se surt en diagonal a la dreta per una placa llisa i tombada, que ja ens dona un toc d’atenció, una rapissa a on posar-se dret davant d’un mur llis amb una fissura al mig amb dos pitons i dos espits, passos de col·locació no fàcil i sortida explosiva amb un altre espit al damunt, en cas de necessitat se arriba de una peça a l’altre, (ni que sigui amb estreps) ara un curt tram per uns blocs fins arribar quasi caminat a la reunió. 30 metres, 2 pitos 3 xapes, IVº / VIº-- Ao / IVº
Segon llarg :  A l’esquerra de la reunió un petit díedre amb un pas per fer atenció (es pot posar un friend) desprès cap a l’esquerra per terreny amb petites rapisses de pedra petita i herba, no es difícil però no es agradable. 35 metres, IVº+ / IIIº / caminant.
Tercer llarg :  Recte amunt de la reunió un petit sostre que es passa per sota en diagonal esquerra fins superar-lo desprès anem a trobar un petit espero cap a la dreta  a sobre  de la reunió, seguir unes curtes plaques fissurades fins la reunió. 40 metres, 2 pitons 3 xapes, IVº / Vº / IVº+ / IVº
Quart llarg  :  Recte amunt el cul surt en fora però els agafadors son molt bons i es deixa fer be, ara et trobes unes plaques no tan dretes però amb pocs agafadors tram de adherència que poc a poc es deixa fer fins la reunió a la nostre dreta. 30 metres, 3 pitons 4xapes, Vº-- / Vº / IVº.
Cinquè llarg  :  Sortida explosiva de la reunió amb el cul a fora i agafadors ajustats fins arribar a un marcat pont de pedra al que te agafes amb les dues mans, a partir d’aquí no tant atlètic, placa llissa, agafadors escassos i petits primer recte i desprès lleugera tendència a la dreta fins al cap de munt a on trobem un pitó per arribar a la petita freixa, per aquí quasi caminant i barallant-te amb els matolls cap a la dreta en horitzontal (2 pitons al sostre) al donar la volta un pedrot d’escassos dos metres d’alçada ens separa de la reunió situada al seu damunt. 30 metres 3 pitons 2 xapes 1 baga, Vº+ / IVº+ / Vº / IIº / IVº+.
Sisè llarg :  A l’esquerra de la reunió recte amunt per la placa acanalada fins la primera xapa, seguim fins la següent xapa i ara a l’esquerra a trobar el inici de una petita fissura que seguim cap a l’esquerra, curiós pont de pedra equipat amb una sirga d’acer, seguim cap a l’esquerra trobem un pitó i encara amb certa tendència a l’esquerra fins situar-nos a sota de una  pedrota que resseguirem ara cap a la dreta, donant-li la volta i situar-nos a sobre, es veuen a sobre dues bagues del següent llarg, no anar-hi, la reunió es a uns 3 o 4 metres a la dreta en un còmode replà.  30 metres, 2 pitons 2 xapes 2 bagues, Vº / Vº+ / IVº+.
Sete llarg  :  Se surt en horitzontal a la esquerra per pujar a trobar una baga, ara un flanqueig a l’esquerra per trobar un pitó, un xic baix, ara recte amunt, una mica abans dels matolls una xapa una mica fora del millor itinerari, travessar els matolls i a sobre quasi caminant la reunió, amb un encantador pot registre. 25 metres, 1 pitó 1 xapa 1 baga. IVº / IVº+ / IVº.
Vuitè llarg  : Se surt per l’esquera per terreny còmode fins situar-nos al peu de un petit espero a la vertical de la reunió, un primer pas una mica dret i desprès per el interior de un petit díedre fins al cap de munt, ara quasi caminant en diagonal a la dreta fins sortir a dalt del Serrat. 40 metres, 3 pitons 1xapa, IIIº+ / Vº / IVº / quasi caminant.

Baixada :

Tres opcions :

A)   Baixar caminant per la pista fins el cotxe, uns 6,5 km

B)   Baixar seguint la línia elèctrica, diuen que de la darrera torre se ha de fer un curt ràpel de 6 o 7 metres (?) fins la pista, seguir el curt tram que queda fins el cotxe.

C)    Que algú que t’estima molt i te un tot terreny et pugi a buscar, la mes comoda.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.